فولاد و آهن

تحلیلگر بازارهای بین المللی فولاد سنگ آهن در صفحه تلگرام خود نوشت؛

تلاش دولت انگلیس برای نجات بریتیش استیل

تلاش دولت انگلیس برای نجات بریتیش استیل
پایگاه خبری معدن نیوز - دولت انگلیس مذاکره بریتیش استیل British Steel با دولت را تایید کرده اگرچه هیچ تایید رسمی هنوز از سوی این شرکت دریافت نشده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، گفته شده ساختمان مرکزی این شرکت در Scunthorpe، که تخصص در تولید مقاطع طویل دارد از آغاز این هفته مذاکراتی را برای وام کمکی که گفته می شود حدود 30 میلیون پوند معادل 38 میلیون دلار است انجام داده است.

در این رابطه Greg Clarke وزیر بازرگانی انگلیس می گوید: تا کنون مذاکرات بین دولت و مالک شرکت بریتیش استیل (Greybull Capital) بی فایده بوده و تمهیداتی برای تماس دوباره فراهم شده است.

وزیر بازرگانی انگلیس گفت: دولت انگلیس تمام تلاش خود را برای به نتیجه رسیدن با مالک این کارخانه و وام دهندگان بکار خواهد بست و تمام گزینه های بالقوه را برای دستیابی به راه حلی مطمئن برای بریتیش استیل بررسی خواهد کرد.

وی افزود: دولت نشان داده که تمایل زیادی به انجام این کار دارد تا با ارائه تسهیلات شرایطی معادل 120 میلیون پوند به صورت موقت، امکان بازپرداخت هزینه های تجاری و بدهی های بانکی آنرا فراهم آورد.

وزیر بازرگانی انگلیس ادامه داد: دولت تنها می تواند در چارچوب قانون عمل کرده و حمایت های مالی بر مبنای تجاری را از این شرکت فولادی بعمل آورد. وی ادامه داد: مطلع شدیم که ارائه تضامین یا وام براساس هرگونه پیشنهادی از سوی این شرکت یا هر حزب دیگری غیرقانونی بوده است.

انجمن تجارت فولاد انگلیس (Trade Association UK Steel) می گوید: این خبر (اعلام ورشکستگی بریتیش استیل) ضربه شدیدی به شرکت، کارکنان و جوامع سراسر انگلستان که آنرا حمایت می کردند وارد می آورد.

مدیر این انجمن (Gareth Stace) در بیانیه ارسالی به موسسه کالانیش گفت: شرکت بریتیش استیل غافل ننشسته اما بخش مهمی از صنعت فولاد انگلستان که یک صنعت استراتژیک و زیربنایی در زنجیره تامین محسوب می شود در خطر قرار گرفته است.

وی می افزاید، گزینه های روی میز ارائه زمانی برای تامین تضامین و واگذاری کارخانه به یک خریدار جدید بخش خصوصی است. اکنون باید بر روی تضمین تولید آینده در کارخانه تمرکز کرد و از اشتباهاتی که در سال 2015 دیده شد جلوگیری نمود.

وی گفت: ما اطمینان داریم که دولت هر فرصت موجود را بررسی کرده تا به یک راه حل مناسب دست پیدا کند. ما نیز آماده ایم که با دولت همکاری های لازم را داشته باشیم تا بتوانیم این کار مهم را به سرانجام رسانیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد