صنایع معدنی

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس خبر داد؛

تولید ۶.۴ میلیون تن انواع محصول معدن و صنایع معدنی در منطقه ویژه خلیج فارس طی سال ۹۷

تولید ۶.۴ میلیون تن انواع محصول معدن و صنایع معدنی در منطقه ویژه خلیج فارس طی سال ۹۷
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: سال گذشته در مجموع بیش از ۶.۴ میلیون تن انواع محصول در این منطقه تولید شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز،‌ «حسن خلج طهرانی» در تشریح این خبر گفت: در سال گذشته بیش از 6.4 میلیون تن انواع محصول در منطقه ویژه خلیج فارس تولید شد که بیشترین آن به فولاد تعلق دارد.

وی تاکید کرد:‌ تولیدات این منطقه با ورود به بازار ایران و منطقه، سهم بسزایی در به حرکت درآمدن صنعت کشور ایفا می کند.

وی درباره اسلب و آهن اسفنجی تولید شده در منطقه، بیان داشت: نزدیک به 3.2 میلیون تن آهن اسفنجی و 1.4 میلیون تن اسلب در کارخانه های فولاد هرمزگان و فولاد کاوه تولید شد این در حالی است شاهد تولید بیش از یک میلیون تن بیلت نیز در کارخانه فولاد کاوه جنوب و فولاد جنوب بودیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اضافه کرد: شرکت های هرمزآل و آلومینیوم المهدی بیش از 130 هزار تن شمش آلومینیوم تولید کردند. همچنین در این منطقه 9 هزار و 170 تن نیز شمش روی تولید شد.

خلج طهرانی صبا فولاد را تنها تولیدکننده‌ بریکت گرم ایران خواند و افزود: این کارخانه که در منطقه ویژه خلیج فارس واقع شده، در سال گذشته 504 هزار و 249 تن بریکت گرم تولید کرد.

وی در پایان با تقدیر از خدمات و زحمات کارکنان منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، خواستار هم‌افزایی در راستای افزایش بهره‌وری در این منطقه اقتصادی شد و گفت: تلاش شبانه‌روزی را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده‌ایم و برای سربلندی ایران و ایرانی تمام توان خود را به کار خواهیم بست.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد