گفتگو، یادداشت و نشست خبری

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو در مصاحبه تصویری با معدن نیوز تصریح کرد؛

روند صعودی قیمت سنگ آهن فرصتی طلایی برای معدنکاران ایرانی/ تنش تجاری آمریکا و چین سال خوبی را برای شرکت های معدنی و صنعتی ایران فراهم می آورد

روند صعودی قیمت سنگ آهن فرصتی طلایی برای معدنکاران ایرانی/ تنش تجاری آمریکا و چین سال خوبی را برای شرکت های معدنی و صنعتی ایران فراهم می آورد
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در گفت و گوی با معدن نیوز گفت: در بحث کامودیتی ها در بخش سنگ آهن مسیر صعودی است و دلیل آن شکست صد باطله معدن واله در برزیل و اعمال محدودیت از سوی دادگاه های این کشور، طوفان در استرالیا، طوفان های موسمی در برزیل و محدودیت صادرات بازار ایران است.
  بزرگنمايي:

امیر صباغ در مصاحبه تصویری با معدن نیوز افزود: بازار فکر می کند به جهت تحریم ها حدود 17 میلیون تن سنگ آهن از صادرات سنگ ایران کم شود و خلأی در بازار ایجاد کند.

وی گفت: این موارد سبب شده قیمت سنگ آهن به بیش از 100 دلار برسد و این یک فرصت برای صادرکنندگان ایران و فعالان زنجیره سنگ آهن است.

صباغ تصریح کرد: افزایش بهای سنگ آهن قطعا قیمت های جهانی فولاد را هم تکان می دهد و حتما بازآ فولاد به این تحولات واکنش نشان خواهد داد. لذا شاهد هستیم که روند رو به رشد قیمت فولاد نیز شروع شده است.

وی اظهار داشت: البته رشد قیمت فولاد از دو عامل تبعیت می کند که یکی از آنها قیمت سنگ آهن می باشد و دیگری تحولات چین است. تورم مسکن چین روند افزایشی داشته و تولید فولاد هم از رشد دو رقمی برخوردار است و رشد آن در 4 ماهه ابتدایی سال حدود 10 درصد بوده است. علاوه بر این نزولی بودن موجودی انبارهای چین گویای این مسئله است که تقاضا مطلوب است. همچنین تزریق نقدینگی خوبی از سوی دولت به بخش مسکن و زیرساخت ها صورت می گیرد. 

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو درباره وضعیت مس نیز گفت: پیش بینی این است که وضعیت در فلز زرد بهبود یابد چراکه مس، روی و سایر فلزات اساسی تحت تاثیر و تنش جنگ تجاری آمریکا و چین قرار دارند و این مسئله را هم می توان فرصت دانست و هم تهدید. از این جهت تهدید است که صادرات چین به آمریکا کاهش خواهد یافت و اقتصاد جهانی را به رکود خواهد کشاند و از آن جهت فرصت است که چنانچه تزریق نقدینگی از سوی دولت چین اتفاق بیافتد چین نیازمند مواد اولیه است و اگر نتواند آنرا از آمریکا تامین نماید به واردات از سایر نقاط فکر خواهد کرد و می تواند برای ایران که سالانه 9 تا 10 میلیارد دلار محصولات معدن و صنایع معدنی صادر می کند و چین دومین بازار هدف صادراتی معدنی ماست یک فرصت باشد. لذا پیش بینی من این است که شرکت های معدن و صنایع معدنی ایران سال خوبی را پیش رو دارند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد