فولاد و آهن

معــاون بهــره بــرداری شــرکت ذوب آهن اصفهان خبر داد؛

برنامه ذوب آهن برای افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی صادرات در سال جاری/ صادرات دو ماهه نخست سال طبق برنامه محقق شد

برنامه ذوب آهن برای افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی صادرات در سال جاری/ صادرات دو ماهه نخست سال طبق برنامه محقق شد
پایگاه خبری معدن نیوز - معــاون بهــره بــرداری شــرکت ذوب آهن اصفهان گفت: در دوماهه نخســت سال ۹۸ میزان صــادرات شــرکت ذوب آهن اصفهان براساس برنامه محقق شده است و پیش بینی میشــود روند افزایش تولید چدن و صادرات این شرکت تا پایان ســال ۹۸ نیز انجام شود.
  بزرگنمايي:

مهرداد تولائیان با اشــاره به اینکه در سال 98 افزایش تولید چدن با دو کوره بلند را در دستور کار قرارداده ایم، گفت: به طور متوســط 230 هزار تن چدن برای هر ماه در نظر گرفته ایم که این تولید تا پایان اردیبهشت محقق شده است و تا پایان شش ماهه نخســت امسال، میزان تولید طبق برنامه پیش خواهــد رفت؛ البته میزان هدف گذاری بــرای تولید چدن در هر ماه متفاوت است؛ اما در مجموع تا پایان سال 3 میلیون تن چدن تولید خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه امسال فقط در زمینه تامین سنگ آهن نگرانی هایی داریم، تصریح کرد: در حال حاضر از طریق وزارت صنعت، تامین نیاز به مواد اولیه را پیگیری می کنیم تا در یک شرایط مناسب نیاز به سنگ آهن به صورت پیوسته تامین شود که اگر این بستر به وجود آید، در زمینه افزایش تولید، مشکل نخواهیم داشــت.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری افزایش 30 تا 40 درصدی صادرات را در نظر گرفته ایم، اظهار کرد: در دو ماهه نخست سال 98 میزان صادرات شرکت ذوب آهن، طبق برنامه از پیش تعیین شــده، محقق شده است. 

 توالئیان با بیان اینکــه در بخش میلگرد و تیر آهن که به صورت سفارشــی است، مشکلی در زمینه تولید و تقاضا وجــود ندارد، گفت: در حال حاضر میزان تولید میلگرد و تیرآهن شــرکت ذوب آهن به دلیل اینکه متناســب با ســفارش این کالاهاست، مشــکلی وجود ندارد، از این رو طبق برنامه ای، افزایش تولید در شــرکت ذوب آهن وتامین نیاز داخلی در دستور کار قرار دارد. براســاس این گزارش، تشدید تحریم های آمریکا علیه فولاد و فلزات ایــران، تاثیری بر میــزان تولیــد و صادرات شــرکت ذوب آهن نداشته اســت؛ البته این شرکت بر مبنای برنامه سالانه خود افزایش صادرات را در دســتور کار قرار داده است. در حال حاضر شــرکت ذوب آهن اصفهان تنها شــرکتی اســت که از فرآیند کوره بلند برای تولید فولاد اســتفاده می کند و امروزه غیر از تولید مواد ساختمانی، نیمی از محصولات این شرکت، صنعتی شده است؛ به طوری که تولید تیرآهن H سنگین به عنوان یکی از محصولات جدید به ســبد عرضه شــرکت اضافه شــده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد