سنگ آهن و ذغال سنگ

صادرات سنگ آهن نیز همچون فولاد مشروط شد/ تنها تولیدکنندگان یا نمایندگانشان اجازه صادرات دارند

صادرات سنگ آهن نیز همچون فولاد مشروط شد/ تنها تولیدکنندگان یا نمایندگانشان اجازه صادرات دارند
پایگاه خبری معدن نیوز- از پانزدهم خردادماه امسال صادرات محصولات سنگ‌آهن با کد تعرفه‌ای (HS) چهار رقمی ۲۶۰۱ پس از تأیید دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سامانه فرامرزی گمرک امکانپذیر خواهد بود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، بر اساس ابلاغیه جدید وزارت صنعت به گمرک ایران، برای صادرات بخش معدن و اطمینان از برگشت ارز حاصل از صادرات از پانزدهم خرداد سال جاری، صادرات محصولات سنگ‌آهن با کد تعرفه‌ای (HS) چهار رقمی 2601 صرفاً از طریق واحدهای تولیدکننده سنگ‌آهن، کنسانتره و گندله آهن یا نماینده رسمی آنها و مطابق با روال جاری برای محصولات فولادی هم پس از تأیید دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سامانه فرامرزی گمرک امکانپذیر خواهد بود.

بر اساس این نامه همچنین اعلام شده است که با اتمام بررسی‌ها درباره سایر مواد معدنی معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت درباره آنها هم مطابق بخشنامه زیر از طریق سامانه فرامرزی گمرک اقدام کند.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای میراشرفی
رئیس کل محترم گمرک جمهوری اسلامی ایران
با سلام

احتراماً به منظور ساماندهی صادرات بخش معدن و حصول اطمینان از برگشت ارز حاصل از صادرات و جلوگیری از تضییع حقوق دولت با استفاده از کارت‌های بازرگانی غیر، از تاریخ 15/‏03/‏98‬ صادرات محصولات سنگ آهن با کد تعرفه‌ای (HS) چهار رقمی 2601 صرفاً از طریق واحدهای تولیدکننده سنگ آهن، کنسانتره و گندله آهن یا نماینده رسمی آنان و مطابق با روال جاری برای محصولات فولادی پس از تائید دفتر صنایع معدنی این وزارتخانه در سامانه فرامرزی گمرک امکان‌پذیر خواهد بود.

مقتضی است مشابه محصولات فولادی تعرفه‌های مذکور نیز در سامانه فرامرزی گمرک لحاظ شود.

با اتمام بررسی‌ها در مورد سایر مواد معدنی فهرست مواد معدنی دیگر از سوی معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت متبوع، مستقیماً به جنابعالی اعلام خواهد شد تا مشابه سنگ آهن، آنها نیز در سامانه فرامرزی گمرک اقدام شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد