فولاد و آهن

به گزارش معدن نیوز؛

اتحادیه فولاد اروپا خواستار پایان بحران واردات شد

اتحادیه فولاد اروپا خواستار پایان بحران واردات شد
پایگاه خبری معدن نیوز - اتحادیه فولاد اروپا (EUROFER) در نامه ای از سیاست گذاران اتحادیه اروپا خواست تا اقدام فوری در زمینه پایان دادن به بحران فولاد منطقه انجام دهند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، در این نامه یوروفر از اتحادیه اروپا خواسته تا به سیل صادرات فولاد که بازار اتحادیه اروپا را هدف قرار داده پایان دهد.

مدیر کل یوروفر اعلام کرد، تحریم آمریکا و تعرفه واردات فولاد در سال گذشته منجر به انحراف صادرات فولاد به منطقه اتحادیه اروپا شده است.

وی افزود: واردات فولاد به منطقه، به رغم اقدامات محافظتی اعلام شده توسط اتحادیه اروپا، به طور چشمگیری افزایش داشته است.

در این زمینه، EUROFER خواستار تقویت بیشتر اقدامات حفاظتی موجود شده است.

مدیرکل یوروفر گفت: اقدامات حفاظتی که در سال 2018 اعمال شد، نیازمند تجدید نظر فوری است تا بتواند از فولادسازان داخلی به طور موثر در مقابل آسیب های واردات محافظت کند.

وی اشاره کرده که حجم قابل توجه واردات به طور قابل توجهی تاثیر منفی در صنعت فولاد اروپا اتحادیه اروپا داشته است. 

 در چند هفته گذشته، چندین اعلامیه در خصوص بسته شدن کارخانه های فولادی در چندین کشور عضو اتحادیه اروپا وجود داشته و نزدیک به 10 هزار شغل مستقیم در معرض خطر قرار دارند. کاهش کل مشاغل غیر مستقیم در کل زنجیره تامین می تواند تا 100 هزار نفر افزایش یابد.

 این انجمن خواستار جلسه و نشست فوری بین مقامات اروپایی و صنایع فولاد اتحادیه اروپا برای بحث در مورد راه حل های احتمالی شده است که می تواند بخش فولاد منطقه را از این فشار رها نماید. وی اضافه کرد که اقدام فوری می تواند مانع از بدتر شدن شرایط بازار فولاد اتحادیه اروپا شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد