فولاد و آهن

اخراج ۱۴۰۰ کارگر کارخانه ایتالیایی آرسلورمیتال/ درخواست ۴۵ مدیر اجرایی فولاد اروپا برای تقویت اقدامات حفاظتی و وضع تعرفه های وارداتی

اخراج ۱۴۰۰ کارگر کارخانه ایتالیایی آرسلورمیتال/ درخواست ۴۵ مدیر اجرایی فولاد اروپا برای تقویت اقدامات حفاظتی و وضع تعرفه های وارداتی
پایگاه خبری معدن نیوز - شرکت آرسلورمیتال ایتالیا اعلام کرده که ۱۴۰۰ کارگر خود در Taranto را برای یک دوره محدود ۱۳ هفته ای (۳ ماه تابستان) اخراج می کند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، مدیرعامل آرسلورمیتال ایتالیا Matthieu Jehl درباره این اخراج ها به کالانیش گفته است: این یک تصمیم دشوار است اما شرایط بازار در سراسر اروپا جهت بقای این مجموعه ما را وادار به این کار می کند. با این حال این یک اقدام موقتی است و امیدواریم بعد از دوره فوق شرایط بازار بهتر شود و ما بتوانیم مجددا از افراد اخراج شده دعوت به کار نماییم.
بخش فولاد اروپا با توجه به وضعیت اقتصادی بسیار نامطلوب، به شدت از رکود و روند کاهشی بازار رنج می برد. تقاضای بخش خودرو در حال حاضر به طور متوسط حدود 10 درصد کاهش یافته است.
آرسلورمیتال می گوید: شاخص مدیران خرید (PMI) در ماه مارس 2019 به 47.4 کاهش یافته و برای ششمین ماه متوالی کمتر از 50 است که کمترین میزان از ماه می 2013 می باشد.
صنعت فولاد در سه ماهه اول سال جاری شروع به کاهش تدریجی تقاضا کرد که این کاهش در بخش نورد بسیار قوی تر بوده است.
این شرکت به دلیل کاهش قابل توجه مصرف فولاد اروپا شاهد افت تدریجی سفارشات بود. همزمان با کاهش تقاضا در ایتالیا، شاهد افزایش بی سابقه واردات از کشورهای جهان سوم نیز بود. آرسلورمیتال می گوید: در 4 ماهه اول سال 2019، واردات محصولات نورد و ورق درمقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 51 درصدی داشته است.
این شرکت از کمیسیون اروپا خواسته است تا اقدامات حفاظتی کارآمدتری را اتخاذ نماید. به گفته آرسلور میتال درست زمانی که قیمت فولاد در حال کاهش است هزینه های انرژی و مواد اولیه به طور مداوم افزایش می یابد.
45 مدیر اجرایی فولاد اروپا به همراه رئیس انجمن فولادسازان اروپا یا یوروفر (Eurofer) این هفته نامه ای را به روسای کشورها، دولت ها و نهادهای اتحادیه اروپا ارسال کردند. هدف از این تقاضا، تقویت اقدامات حفاظتی موجود و وضع عوارض وارداتی ضد دامپینگ مشابه اکتبر 2017 از ابتدای ماه جولای سال جاری است.
لازم به ذکر است وضع همین عوارض وارداتی یا تعرفه های ضد دامپینگ بر روی ورق گرم صادراتی ایران (شرکت فولاد مبارکه) و 3 کشور دیگر ( 5 شرکت برزیلی ، 3 شرکت روسی و 1 شرکت اوکراینی) از اکتبر 2017 باعث کاهش واردات به اروپا شد.
با این وجود آرسلورمیتال ایتالیا تعهد خود برای اجرای طرح های صنعتی و محیط زیستی در کارخانه Taranto را تایید کرده که خود موکد این موضوع است که کاهش نیروی انسانی موقتی است. اخراج ها در Taranto پس از اعلام این گروه در ماه می به دلیل شرایط بحرانی بازار و برنامه این شرکت برای کاهش تولید فولاد در اروپا اتفاق افتاده است.
بدنبال سیاست های انقباضی غول صنعت فولاد دنیا؛ آرسلور میتال، کاهش تولید در سال 2019 در کارخانه Taranto از 6 میلیون تن برنامه ریزی شده قبلی به 5 میلیون تن در سال می رسد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد