آلومینیوم و مس

کاهش ۲۰ درصدی موجودی مس انبارهای شانگهای به دلیل افزایش تقاضا

کاهش ۲۰ درصدی موجودی مس انبارهای شانگهای به دلیل افزایش تقاضا
پایگاه خبری معدن نیوز - بر پایه گزارش متال بولتن، ذخایر مس در بورس آتی شانگهای در روز پنج‌شنبه ۶ ژوئن (۱۶ خرداد) به میزان ۱۱ درصد کاهش یافته است که مهمترین دلیل آن افزایش مصرف در فصل پر تقاضا بوده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، ذخایر مس در انبارهای تحت نظارت بورس شانگهای در مقایسه با آخرین گزارش موجودی انبارها در روز جمعه 31 ماه می، 19هزار و 813 تن کاهش یافت و در تاریخ 6 ژوئن، در سطح 145 هزار و 626 تن قرار گرفت.

ذخایر مس از اواخر ماه مارس، زمانی که حجم انبارها در روز 29 مارس به حداکثر خود یعنی 261 هزار و 412 تن رسید، روند نزولی به خود گرفته است. این دوره عموماً با مصرف شدید مس همراه است. علاوه بر این، طی دو ماه گذشته، واردات کاتد مس به چین با کاهش محسوس مواجه شده است، زیرا گروه Tewoo که یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان مس در چین است، از ماه مارس به دلیل مشکلات نقدینگی کمپانی، با کاهش اعتبار روبرو شده است.

عامل سوم کاهش موجودی انبارها، محدودیت در ورود ضایعات مس است که در اوایل ماه جولای آغاز می‌شود و احتمالاً موجب خواهد شد مصرف‌کنندگان مس به سمت مس تصفیه‌شده در بازار داخلی متمایل شوند.

گفتنی است، گزارش هفتگی موجودی انبارهای شانگهای به دلیل تعطیلات عمومی روز جمعه برای جشن قایق اژدها، در روز پنجشنبه این هفته منتشر شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد