طلا و نقره

آذربایجان غربی قطب نخست تولید طلای کشور می شود

آذربایجان غربی قطب نخست تولید طلای کشور می شود
خبرگزاری تخصصی معدن- با راه اندازی طرح ۳ تنی طلای زرشوران، استان آذربایجان غربی و منطقه تکاب به قطب نخست تولید طلای کشور تبدیل می شود.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- با راه اندازی طرح 3 تنی طلای زرشوران، استان آذربایجان غربی و منطقه تکاب به قطب نخست تولید طلای کشور تبدیل می شود.
به گزارش معدن نیوز ؛ حسینقلی قوانلو، مجری طرح طلای زرشوران، با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر، کارخانه طلای آقدره در این منطقه سالانه حدود 5/1 تا 2 تن طلا تولید می کند که با راه اندازی طرح طلای زرشوران در جوار آن، تحول عمده ای در میزان تولید طلای کشور اتفاق می افتد.
وی افزود: همچنین، با صنعتی شدن پایلوت طرح طلای زرشوران، سالانه یک تن به این میزان تولید افزوده خواهد شد. مجری طرح طلای زرشوران با بیان این که درطرح مذکور، پیمانکار ایرانی با روش شیمیایی به استحصال طلا می پردازد، گفت: نتایج این روش که در طرح پایلوت به مدت 2 سال اجرا می شود، مورد تایید شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران قرار گرفته است.
وی ادامه داد: هزینه اجرای این طرح توسط این پیمانکار هنگام برگزاری مناقصه، یک سوم قیمت های پیشنهادی شرکت های خارجی بوده است. قوانلو ظرفیت سالانه این کارخانه را 3 تن طلا، یک تن و 250 کیلوگرم نقره و 500 کیلوگرم جیوه ارزیابی کرد و گفت: پیش بینی شده است این طرح تا آذر 91 به بهره برداری برسد.
وی خاطرنشان کرد: میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده برای این طرح، 5/14 میلیون یورو (ارزی) و 48 میلیارد تومان (ریالی) است که با بهره برداری از آن، حدود 250 نفر به طور مستقیم به کار مشغول می شوند.
به گفته مجری طرح طلای زرشوران، این طرح بیش از 15 درصد پیشرفت دارد و اقدامات مختلفی در بخش مهندسی، ساختمان سازی و امور زیربنایی انجام شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد