سنگ آهن و ذغال سنگ

معاون امور معدن و صنایع معدنی وزارت صمت در مجمع عمومی انجمن زغال سنگ تاکید کرد؛

نگاه حمایتی وزارت صنعت به زغال ‌سنگ در بحث حقوق دولتی/ ایجاد کمیته پشتیبانی زغال ‌سنگ وظیفه ذاتی این وزارتخانه است

نگاه حمایتی وزارت صنعت به زغال ‌سنگ در بحث حقوق دولتی/ ایجاد کمیته پشتیبانی زغال ‌سنگ وظیفه ذاتی این وزارتخانه است
پایگاه خبری معدن نیوز - مجمع انجمن زغال ‌سنگ ایران با حضور جعفر سرقینی؛ معاونت معدنی وزارت صمت، داریوش اسماعیلی؛ رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران و محمدرضا بهرامن؛ رئیس خانه معدن و سایر اعضای انجمن زغال ‌سنگ در هتل هویزه برگزار شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، جعفر سرقینی، معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مجمع انجمن زغال ‌سنگ ایران اظهار کرد: یکی از اصیل ‌ترین معدنکاری ‌ها مربوط به زغال ‌سنگ است و اهمیت این معادن از نظر فنی و ایمنی بر کسی پوشیده نیست.

سرقینی عنوان کرد: بسیار خرسندم که امروز این انجمن صدای رسای بخش زغال ‌سنگ کشور است. اگر امروز بحث قیمت با ذوب آهن به توافقاتی دست یافته است بر اساس تلاش ‌های این انجمن بوده است.

به گفته معاونت معدنی وزارت صمت اگر ذوب آهن زنده و پویا باشد قطعا زغال سنگی ها هم زنده و پویا خواهند بود.

وی با اشاره به حقوق دولتی معادن زغال ‌سنگ عنوان کرد: همیشه در بحث حقوق دولتی نگاه حمایتی به زغال ‌سنگ داشته ‌ایم و حقوق دولتی دریافتی از زغال‌سنگ بسیار اندک است و به ازای هر تن زغال‌سنگ فقط 160 تومان حقوق دولتی دریافت می ‌ شود و در مقابل انتظار داریم مدیران معادن زغال‌سنگ برای ایمنی معادن هزینه کنند و به مساله ایمنی توجه بسیار ویژه ‌ای داشته باشند.

سرقینی با اشاره به مشکلات بخش زغال ‌سنگ در زمینه چوب گفت: در این زمینه مکاتباتی انجام داده ‌ایم. واردات چوب و تجهیزات معادن با نظر انجمن زغال‌سنگ صورت گیرد، ارز نیمایی هم در اختیارتان قرار خواهیم داد تا چوب را با قیمت ارزان ‌تر و باکیفیت ‌تر در اختیار داشته باشید.

معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تشکیل کمیته زغال ‌سنگ در وزارتخانه عنوان کرد: ایجاد کمیته پشتیبانی زغال ‌سنگ در وزارتخانه وظیفه ذاتی این وزارت است که البته چون در این چند وقت وزیر گرفتار بودند این موضوع به تعویق افتاد و انشااله با حضور دکتر رحمانی و دیگر وزرا جلسه ‌ای در این زمینه خواهیم داشت.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد