سنگ آهن و ذغال سنگ

رشد ۱۰۹ درصدی سودآوری گل گهر در سال مالی ۹۷/ میانگین نرخ فروش گندله ۷۰ درصد افزایش را نشان می دهد

رشد ۱۰۹ درصدی سودآوری گل گهر در سال مالی ۹۷/ میانگین نرخ فروش گندله ۷۰ درصد افزایش را نشان می دهد
پایگاه خبری معدن نیوز - جمع درآمدهای عملیاتی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با رشد بیش از ۷۰ درصدی نسبت به سال ۹۶ به بیش از ۹۵ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال رسیده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، بر اساس صورت‌های مالی 12 ماهه حسابرسی شده منتهی به پایان اسفند ماه 97 شرکت صنعتی و معدنی گل گهر در سال گذشته با رشد 109 درصدی سودآوری مواجه و موفق به ثبت سود خالص 43 هزار و 789 میلیارد ریالی شد.

جمع درآمدهای عملیاتی شرکت با رشد بیش از 70 درصدی نسبت به سال 96 به بیش از 95 هزار و 840 میلیارد ریال رسیده است.

محصول اصلی شرکت گندله بود که در سال گذشته و در بازارهای داخلی به میزان 11 میلیون و 250 هزار تن به فروش رسیده و رشد 4 درصدی را نسبت به سال 96 نشان می‌دهد.

متوسط نرخ فروش گندله در سال گذشته 6 میلیون و 500 هزار ریال بوده که در حدود 70 درصد رشد را نسبت به نرخ سال قبل از نشان می‌دهد.

همچنین کنسانتره سنگ آهن صادراتی در سال گذشته به میزان یک میلیون و 376 هزار تن به فروش رسیده و نرخ فروش این محصول نیز با توجه به رشد قابل توجه بهای ارز در سال گذشته به بیش از 4 میلیون و 758 هزار ریال رسید که افزایش قابل توجه 94درصدی را نشان می‌دهد.

از دیگر عوامل رشد بیش از 100 درصدی سود خالص شرکت می‌توان به افزایش قابل توجه درآمدهای غیرعملیاتی شرکت اشاره کرد. سود شناسایی شده شرکت از محل سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سرمایه‌پذیر در سال 97 به مبلغ 2 هزار و 768 میلیارد ریال شناسایی شده که عمدتا از محل سود سهام دریافتی شرکت گهرزمین و همچنین فروش بخشی از سهام این شرکت محقق شده است.

همچنین، شرکت در سال گذشته مبلغ 4 هزار و 788 میلیارد ریال درآمد غیرعملیاتی بابت درآمد حاصل از تاخیر در وصول مطالبات شرکت‌های گروه شناسایی کرده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد