آلومینیوم و مس

افزایش ۱۳۰ هزار تنی عرضه مس در پی قرارداد اتوتک و بایکال روسیه

افزایش ۱۳۰ هزار تنی عرضه مس در پی قرارداد اتوتک و بایکال روسیه
پایگاه خبری معدن نیوز - قرارداد همکاری بین کمپانی اتوتک و کمپانی معدنی بایکال (Baikal) برای ساخت واحد تغلیظ مس و کارخانه هیدرومتالورژیک در روسیه می‌تواند تا حدود ۱۳۰ هزار تن به حجم تولیدات سالانه بازار جهانی که اکنون با عرضه بیش از نیاز مس تصفیه‌شده رو به رو است، بیفزاید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، این قرارداد به ارزش 250 میلیون یورو و معادل 283 میلیون دلار است و شامل مهندسی تجهیزات واحد تغلیظ و تجهیزات هیدرومتالورژی برای مجموعه جدید پروژه مس اودکان (Udokan) متعلق به کمپانی بایکال در روسیه می‌شود و با همکاری کمپانی فرآوری فلزات فنلاند اتوتک، اجرا خواهد شد.

پس از شروع عملیات، این کارخانه ظرفیت فرآوری 12 میلیون تن سنگ معدن را دارد و سالانه 130 هزار تن کنسانتره سولفیدی مس و کاتد با کیفیت بالا تولید خواهد شد. این قراردادِ همکاری در زمانی منعقد شده است که بازار مس شرایط مناسبی ندارد. شروع پروژه در سال 2020 و همزمان با دوره‌ای برنامه‌ریزی شده است که بازار جهانی انتظار عرضه بیش از نیاز را دارد.

منطقه اودکان در شرق دور روسیه واقع شده است و بزرگ‌ترین ذخایر مس روسیه و یکی از بزرگ‌ترین ذخایر جهان را در خود جای ‌داده است. پتانسیل افزایش ظرفیت فرآوری تا 48 میلیون تن سنگ معدن نیز وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود عملیات آن در سال 2022 آغاز شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد