گفتگو، یادداشت و نشست خبری

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در مصاحبه تصویری با معدن نیوز؛

اکتشاف حلقه مفقوده زنجیره فولاد است/ تاکنون هیچ محدوده ای به کنسرسیوم اکتشاف پیشنهاد و واگذار نشده است

اکتشاف حلقه مفقوده زنجیره فولاد است/ تاکنون هیچ محدوده ای به کنسرسیوم اکتشاف پیشنهاد و واگذار نشده است
معدن نیوز - مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: بزرگان سنگ آهن و فولاد آمادگی خود را برای پذیرش ریسک اکتشافات و سرمایه گذاری در این حوزه اعلام داشتند اما هیچ محدوده ای تا کنون به این کنسرسیوم واگذار نشده است.
  بزرگنمايي:

عزیز الله انصاری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در گفت و گوی تصویری با معدن نیوز ضمن استثنایی خواندن کنسرسیوم اکتشاف بزرگان سنگ آهنی و فولاد گفت: این کنسرسیوم اکنون ساختار خود را پیدا کرده است و یعنی یازده شرکت قدرتمند زنجیره فولاد اعم از سنگ آهنی و تولیدکننده فولاد با تشکیل یک هیئت اجرایی ساختار اصلی کنسرسیوم را شکل داده اند.

وی افزود: اکتشاف هزینه و ریسک بالایی دارد و معمولا دولت ها در آن سرمایه گذاری می کنند و اعضای این کنسرسیوم علی رغم اینکه به این موضوع واقف هستند اما به جهت مشکلات دولت به فکر همکاری با دولت در راستای توسعه اکتشافات افتادند.

عصاری اکتشافات را حلقه مفقوده زنجیره فولاد خواند و عنوان داشت: این کنسرسیوم چند ماهی است که تشکیل شده و جلسات متعددی در این زمینه داشته اما هیچیک از مباحث جنبه عملیاتی به خود نگرفته است چراکه هیچ پهنه ای در اختیار این کنسرسیوم قرار داده نشده است درحالی که اعضا آماده سرمایه گذاری در اکتشافات هستند.

وی ادامه داد: به نظر من اگر اعتقاد به جایگزینی معدن به جای نفت داریم باید بدانیم حلقه مفقوده این زنجیره، اکتشاف است و باید شرایط برای کار این کنسرسیوم در قالب اعطای پهنه ها فراهم گردد.

عصاری از دیگر اقدامات مثبت این مجموعه را تاسیس یک شرکت برای همکاری مستمر با شرکت های دانش بنیان و نوآوران این حوزه اعلام کرد و گفت: این شرکت در راستای سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف و سایر بخش های تولیدی تاسیس شده است.

 وی تاکید کرد: امیدواریم به زودی ابلاغ مقامات و مسئولین دولتی را برای در اختیار قرار دادن پهنه ها به این کنسرسیوم را داشته باشیم.

 عصاری در خاتمه اعضای این کنسرسیوم را شرکت های فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، میدکو، غدیر، امید، معادن و فلزات، گل گهر، گهرزمین، صبانور، فولاد خراسان اعلام کرد و گفت: ذوب آهن اصفهان نیز برای حضور در این کنسرسیوم اعلام آمادگی کرده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد