فولاد و آهن

دوباره یک تغییر پرحاشیه از جنس فولاد؛

تغییر معاون یک شرکت فولادی به خاطر انتقاد از وزارت صمت

تغییر معاون یک شرکت فولادی به خاطر انتقاد از وزارت صمت
پایگاه خبری معدن نیوز - تقی ممتازان معاون بازاریابی و فروش شرکت فولادکاوه جنوب (SKS) از سوی این شرکت کنار گذاشته شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش از شرکتهای تابعه هلدینگ کاوه پارس که توسط محمد اتابک مدیری با سابقه سیمانی در کشور اداره می شود، تولیدکننده آهن  اسفنجی و شمش فولادی است و با توجه به استقرار شرکت در حاشیه خلیج فارس، صادرات جزء محوری و حیاتی فعالیتهای این شرکت محسوب می شود.

تقی ممتازان که به زعم فعالان بازار از مدیران خوش فکر و مطلع در حوزه صادرات فولاد به شمار می رود، با توجه به شرایط پیچیده و سخت تحریمی و مشکلات موجود در امر صادرات طی مصاحبه ای روز یکشنبه 26 خرداد ماه با یکی از رسانه ها انتقاداتی را از سیاستگزار و وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد که بیشتر به حوزه معاونت معدنی وزیر مربوط می شود.

از قضا دو روز بعد در روز سه شنبه 28 خرداد روابط  عمومی شرکت فولاد کاوه جنوب در اقدامی تعجب برانگیز و با انتشار یک حکم سازمانی به تاریخ 10 روز قبل  از جایگزینی فرد دیگری در این معاونت خبرداد.

گفته می شود ممتازان طی روزهای الاف ین حکم در سفر بوده و از حکم صادره و جایگزینی سرپرست جدید بی اطلاع بوده است.

هرچند در حکم صادره انتصاب سرپرست جدید این معاونت تاریخ 18/3/98 به چشم می خورد اما این خبر تا همان روز اطلاع رسانی انتصاب شنیده نشده بود و مطمئناً چنانچه 10 روز پیش این جابجایی رخ می داد حتماً خبر آن به گوش می رسید.

البته سرپرست جدید این معاونت، از مدیران جوان، با سابقه و آشنا به صادرات است و انتصاب وی احتمالا نشان دهنده تصدیق عملکرد قابل دفاع معاون سابق است اما تغییر ناگهانی یک مدیر خوشنام به دلیل گفتگوی انتقادی با رسانه ها آن هم با این عجله و به شکل ناشکیبا و اینطور که به نظر می رسد وانمود کردن به صدور حکمی به تاریخ ده روز قبل جهت توجیه این اقدام باشد قطعا حرفه ای و در خور یک واحد صنعتی با این جایگاه و نام و نشان نیست.

البته مهمتر از آن علت چنین اقدامی است که چند سوال را به ذهن‌متبادر می سازد:
_ آیا از سوی وزارت صمت تماس یا تماسهایی مبتنی بر فشار جهت عزل معاون مصاحبه کننده و منتقد صورت گرفته و مدیران هلدینگ کاوه پارس و شرکت فولاد کاوه جنوب تحت این فشار به این شکل وانمود کردند که 10 روز قبل معاون مذکور از سمت خود عزل شده است؟
_ آیا بدون هیچ تماس و فشاری از سوی وزارت صمت صرفا مدیران هلدینگ کاوه پارس و شرکت فولاد کاوه جنوب جهت انعکاس پیام چاکری و جلوگیری از هرگونه گلایه و فشار احتمالی پیش دستی کرده و معاون مذکور را به شکل بیان شده در بندهای قبلی این نوشتار کنار گذاشته اند.
_آیا مدیران هلدینگ کاوه پارس و شرکت فولاد کاوه جنوب به هر دلیلی به دنبال بهانه جهت کنار گذاشتن معاون مذکور بوده اند و پس از انجام مصاحبه انتقادی جناب معاون، وی را با مدل بیان شده کنار گذاشته اند و البته قضاوت همگان را به سمت فشار احتمالی وزارت صمت سوق دادند؟
به هر صورت در شرایط کنونی مدیران جسور، توانمند و تصمیم ساز ناجیان بنگاه هایی هستند که رونق آنها سهم قابل توجهی در اقتصاد کشور داشته و در شرایط خاص امروز نیاز بیشتری به تدبیر و توجه دارند و کنار گذاشتن این مدیران صرفا به دلیل رک‌گویی و صراحت کلام شرکتها و صنایع کشور را متضرر می کند.
حوزه صادرات در شرایط تحریم با پیچیدگی های زیادی همراه است و بهتر است وزارت صمت و صاحبان سهام بنگاه های بزرگ بیشتر ذهن و فکر و انرژی و حب و بغض خود را در راستای گذار از این شرایط حساس متمرکز کنند تا مسایل حاشیه ای.
مدتی است تغییرات مدیریتی در کشور ما عمدتاً با ماجراهای جالب و جذاب و مهیجی همراه شده است که امیدواریم صنعت و اقتصاد کشورمان از این ماجراجویی ها جان سالم به در ببرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد