معدن

مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران؛

سهم تحقیق و توسعه در بخش معدن ناچیز است

سهم تحقیق و توسعه در بخش معدن ناچیز است
پایگاه خبری معدن نیوز - مجید وفایی فرد، مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با موضوع توسعه ارتباطات مراکز تحقیقات و نهادهای تخصصی و نقش آن در ارتقا بخش معدن و صنایع معدنی سخنرانی کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران گفت: بحث تشکل ها و سازمان های مردم نهاد بر کسی پوشیده نیست و نقشی که می توانند در فرهنگ توسعه داشته باشند.

وی افزود: در 2 قرن اخیر روند توسعه تشکل ها شکل گرفته است. سهم تحقیقات در بخش GDP بسیار کم است. تحقیق و توسعه در بخش معدن ضعیف است و سهم آن در تولید ناخالصی داخلی کمتر از 1 درصد است.

وفایی فرد ادامه داد: عمده چالش های پیش روی بخش معدن شامل عیار پایین ذخایر کانی، تاکید روزافزون در مورد نشر گازهای گلخانه ای است که رویکرد لازم برای غلبه بر این چالش ها سرمایه گذاری هوشمند در بخش تحقیق و توسعه و همکاری فعال و سازنده با دانشگاه ها و نهادها است.

وی یادآور شد: مطالعات احداث مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی در سال 1367 آغاز شد.

مدیر مرکز تحقیقات فرآوری موادمعدنی تاکید کرد: این مرکز تعداد 15هزار نمونه مربوط به نمونه های اکتشافی ایمیدرو شامل خردایش، نرمایش، آنالیز طلا و مطالعات کانی شناسی را در سال 97 انجام داده است.

وی در خاتمه گفت: فعالیت های دیگر این مرکز در سال 97 شامل ارائه خدمات آنالیز به میزان 12هزار نمونه مربوط به بخش خصوصی، انجام پژوهش های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری معرفی شده از طرف مدیریت پژوهش و آموزش ایمیدرو به تعداد 90 مورد بوده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد