فولاد و آهن

معدن نیوز گزارش می دهد؛

تعرفه ابزاری برای مقابله با واردات فولاد چین به هند

تعرفه ابزاری برای مقابله با واردات فولاد چین به هند
پایگاه خبری معدن نیوز - وزارت فولاد هند امیدوار است از تعرفه ها برای جلوگیری از واردات فولاد چینی استفاده کند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، وزارت صنایع فولاد هند به دولت این کشور پیشنهاد کرده که تعرفه واردات فولاد در بودجه سال مالی 2019-2020 افزایش یابد و از 7.5 تا 12.5 درصد به 15 درصد برسد تا مانعی برای واردات محصولات فولادی چین و ظرفیت مازاد در بازار جهانی به داخل هند شود.

بودجه سال مالی هند در تاریخ 5 جولای منتشر خواهد شد. وزارت فولاد هند گفته که فولادسازان این کشور از تحولات بازارهای خارجی آسیب می بینند و تحت تاثیر آنها قرار می گیرند لذا صنایع فولاد باید جلوی واردات محصولات فولادی با قیمت های پایین را با اقدامات تجاری و محافظتی، گرفته و اثرات آنها را کاهش دهند. بنابراین بهتر آن است نرخ بالایی برای تمامی محصولات فولادی تا 25 درصد در نظر گرفت تا جوابگوی تمامی شرایط بازارهای جهانی باشد.

بر اساس آمارها، واردات فولاد به هند از ژاپن، کره جنوبی و اعضای ASEAN پس از اینکه هند توافق نامه تجارت آزاد (FTA) را با کشورهای ذکر شده امضا کرد 58 درصد بود کرد درحالی که واردات فولادهای چینی به تنهایی 18 درصد بوده است.

علاوه بر این، وزارت صنایع فولاد هند همچنین به دنبال کاهش تعرفه واردات ذغال کک شو، قراضه و الکترود گرافیتی به منظور کاهش هزینه مواد خام تولید فولاد است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد