سنگ آهن و ذغال سنگ

رتبه نخست گل گهر در تامین مواد اولیه فولادسازان

رتبه نخست گل گهر در تامین مواد اولیه فولادسازان
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیرعامل گل گهر در مجمع عادی سالیانه گفت: شرکت گل گهر نقش بسیار تاثیر گذاری در اقتصاد کشور دارد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، جمشید ملارحمان اظهار داشت: این شرکت با سهم 33 درصدی تولید کنسانتره و 35 درصدی گندله رتبه نخست را در زمینه تامین مواد اولیه فولاد و صنعت دارد و این شرکت نقش مهمی در توسعه فولاد و مدیریت بازار مسکن دارد.

وی اظهار داشت: در سال 1397 شاهد رشد 80 درصدی فروش و 109 درصدی سود خالص شرکت بوده ایم.

ملا رحمان ادامه داد: خوشبختانه گل گهر در نوسانات نرخ ارز دچار شوک نمی شود.

وی گفت: سود این شرکت به همراه شرکت های زیر مجموعه 105 درصد بوده است.

مدیرعامل گل گهر تصریح کرد: این شرکت در سال گذشته 1950 میلیارد تومان تقسیم سود داشته است و گل گهر تبدیل به سومین شرکت بازار سرمایه در سال گذشته شده است.

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که مزیت نسبی تولید و توسعه به مزیت نسبی کانسنگ و معادن کشور باز می گردد.

ملارحمان خخاطرنشان کرد: بیش از 55 درصد نیاز مواد اولیه کانسنگ تولیدی باید از معادن تولیدی باید از معادنی غیر از معادن اصلی تهیه شود.

وی ادامه داد: اکتشاف از اولویت های ما در شرکت گل گهر است. عملیات اکتشافی که در شرق و غرب آنومالی شماره 1 گل گهر آغاز کردیم حدود 120 میلیون تن ذخیره ما را افزایش می دهد.

ملارحمان تاکید کرد: بهره برداری بهینه از معادن موجود بسیار مهم است که در این زمینه باید از روش های قدیمی و سنتی پرهیز کنیم. طرح های توسعه با اولویت 42 پروژه در جریان است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد