اخبار استان ها

رئیس سازمان صمت خراسان شمالی ؛

پی جویی معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین به ایمیدرو سپرده شد

پی جویی معدن سرب و روی آلبلاغ اسفراین به ایمیدرو سپرده شد
پایگاه خبری معدن نیوز- ‌رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از پی جویی معدن آلبلاغ توسط ایمیدرو خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، رضا فیروزه با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با تعدادی از مسئولان این استان با وزیر صمت گفت: در این جلسه موضوعات مختلفی مطرح و پیگیری شد که یکی از آنها معدن سرب و روی آلبلاغ بود.

وی با اشاره به حضور سودجویان در این معدن و برداشت غیرمجاز و همچنین حضور مأموران نیروی انتظامی و محیط بانی در منطقه به منظور جلوگیری از این امر گفت: قرار بر این است تا ایمیدرو عملیات پی جویی را در معدن سرب و روی آلبلاغ انجام دهد و ظرفیت این معدن را برای سرمایه گذاری اعلام کند.

فیروزه با بیان اینکه خراسان شمالی 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد اما تاکنون نتوانسته هیچ بهره مندی تجاری از این ظرفیت داشته باشد، افزود: طی این جلسه وزیر صمت دستور داد که این موضوع با اولویت پیگیری شود و قول دادند تا موضوع را دنبال کند که موضوع به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: بر طبق سند توسعه، کشاورزی اولویت نخست مزیت اقتصادی در خراسان شمالی است اما برای تولیدات کشاورزی صنایع تبدیلی چندانی در این استان وجود ندارد و این مشکل نیز در این جلسه اعلام شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: تسهیلاتی در حوزه توسعه مشاغل روستایی و عشایری به این قشر از جامعه اعطا شده است و از وزیر درخواست شد تا شهرک‌های صنعتی را نیز در ارائه این تسهیلات مورد توجه قرار دهند.

گفتنی است معدن سرب و روی آلبلاغ در منطقه حفاظت شده ساری گل در اسفراین واقع است که مدتی پیش تعدادی از سودجویان با آلاغ و کوله پشتی اقدام به برداشت غیرمجاز مواد معدنی از این معدن می‌کردند که کار به جایی رسید که حتی یکی از برداشت کنندگان غیرمجاز در حین برداشت جان خود را از دست داد و هم اکنون به منظور ورود برداشت غیرمجاز از این معدن مأمور نیروی انتظامی و محیط بان‌ها در منطقه حاضر هستند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد