فولاد و آهن

موسسه وود مکنزی پیش بینی کرد؛

رشد وسایل نقلیه الکتریکی عامل مهم افزایش تقاضای مس در آینده

رشد وسایل نقلیه الکتریکی عامل مهم افزایش تقاضای مس در آینده
پایگاه خبری معدن نیوز - موسسه اقتصادی مکنزی در تازه‌ترین گزارش خود به بررسی آینده مس در عصر خودروهای الکتریکی پرداخته است. بر پایه بررسی این موسسه، رشد وسایل نقلیه الکتریکی عامل مهم افزایش تقاضای مس در آینده خواهد بود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، رشد وسایل نقلیه الکتریکی عامل مهم افزایش تقاضای مس در آینده خواهد بود و فرض بر این است که خودروهای الکتریکی تا سال 2030 حدود 20 تا 30 درصد از فروش خودروهای جدید را به خود اختصاص دهند. خودروهای الکتریکی با توجه به باتری‌های جدید و سیستم‌های الکتریکی مورد استفاده در آن‌ها، نیاز به مس بالاتر خواهند داشت. با این حال، با بهبود طراحی‌های فنی و افزایش کارایی سیستم‌ها، پیش‌بینی می‌شود شدت مصرف مس در هر خودرو و زیرساخت‌های لازم برای شارژ آن نسبت به سال 2017 کاهش یابد.
چین در زمینه استفاده و تولید خودروهای الکتریکی در جهان پیشرو بوده و خواهد بود و نیاز این کشور، تعیین‌کننده مسیر رشد تقاضا برای تمام مواد مورد نیاز باتری‌ها است. پایان عمر وسایل نقلیه الکتریکی نیز به‌عنوان یک فرصت در نظر گرفته می‌شود. به‌خصوص در بیش‌تر مناطق برای بازیافت باتری و استفاده مجدد از قطعات آن، ارزش‌افزوده به همراه خواهد داشت.
سهم چین از مصرف جهانی مس تصفیه‌شده تا سال 2027 به 56 درصد می‌رسد، بخش برق و الکترونیک بیش‌ترین حجم استفاده را خواهند داشت و خودروهای الکتریکی دارای بالاترین نرخ رشد هستند. وسایل نقلیه الکتریکی، عامل اصلی رشد مصرف مس در بخش حمل‌ونقل خواهد بود، زیرا شدت مصرف مس برای تولید و استفاده از خودروهای الکتریکی، 3 برابر وسایل نقلیه معمولی است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد