فولاد و آهن

سود ۱۱۰ ریالی فولاد هرمزگان برای سهامداران

سود ۱۱۰ ریالی فولاد هرمزگان برای سهامداران
معدن نیوز - امروز مجمع عمومی عادی سالیانه فولاد هرمزگان در هرمزگان برگزار شد که در نهایت سهامداران با تقسیم ۱۱۰ ریال سود به ازای هر سهم موافقت کردند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، فرزاد ارزانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در مجمع عادی سالیانه این شرکت مطرح کرد: فولاد هرمزگان با تولید بیش از یک میلیون و ٤٠٠ هزار تن، چهارمین تولیدکننده برتر فولاد کشور است.

وی افزود: این شرکت افزایش ٣٣ درصدی درآمد را در سال ٩٧ شاهد بود.

ارزانی خاطرنشان کرد: شرکت در سال قبل شاهد افزایش ٩٨ درصدی سود ناخالص و افزایش ٣٣٥ درصدی سود عملیاتی بود.

وی افزود: فولاد هرمزگان در سال ٩٧ موفق به تولید یک میلیون و ٤٤٠ هزار تن تختال و یک میلیون و ٦٩١ هزار تن آهن اسفنجی شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب رشد 0.21 درصد و 10.85 درصد بود. فروش داخلی شرکت نیز رشد 58 درصدی داشت.

ارزانی تصریح کرد: روند قیمت سهم در سال گذشته مثبت بوده به گونه ای که قیمت هر سهم از 1918 ریال در فروردین ماه به 5435 ریال در اسفند ماه رسید. این ارقام گویای رشد چشمگیر ارزش سهم نسبت به سال 96 نیز بوده است چراکه هر سهم فولاد هرمزگان که در اسفند 96 به 2022 ریال رسیده بود در انتهای سال گذشته به 5435 ریال رسید.

وی در ادامه مجمع گفت: شرکت در سال قبل مدیریت کاهش مصرف الکترود، نسوز و رفع عیوب تختال در فولاد هرمزگان را در دستور کار قرار داد.

ارزانی تصریح کرد: سود عملیاتی شرکت در سال گذشته ١٨٦٧ میلیارد تومانی و سود خالص ١٦٤٣ میلیارد تومانی را کسب نمود. سودآوری فولاد هرمزگان در سال گذشته نسبت به ٩٦ بالغ بر ٣٣٤ درصد بود. همچنین در سال گذشته شاهد افزایش 35.5 درصدی درآمد شرکتنیثز بودیم.

وی در ادامه گفت: پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع تقسیم 10 درصد سود خالص معادل هزار و 643 میلیارد و 620 میلیون ریال میان سهامداران است.

ارزانی در بخش دیگری از صحبت های خود اشاره ای به میزان سرمایه شرکت داشت و گفت: سرمایه شرکت طی چند مرحله افزایش سرمایه، 1500 میلیارد تومان است و شرکت افزایش تولید زیر سقف فولادسازی از 1.5 میلیون تن در سال به 2 میلیون تن در سال در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است، در نهایت نیز مجمع با تقسیم 110 ریال سود به ازای هر سهم موافقت کرد و روزنامه‌های دنیای اقتصاد و صمت به عنوان روزنامه‌های رسمی این شرکت تعیین شدند.


@mobarakeh_steel_company


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد