سایر

غضنفری در گردهمایی مشترک روابط عمومی های سازمانها ؛

باید اندیشه اقتصاد مبتنی بر تولید صادراتی میان ذینفعان تبیین شود

باید اندیشه اقتصاد مبتنی بر تولید صادراتی میان ذینفعان تبیین شود
خبرگزاری تخصصی معدن- گردهمایی مشترک روابط عمومی های دو وزارتخانه صنایع و معادن و بازرگانی از سراسر کشور در فضای ادغام فرصت مناسبی را پیش آورد تا مدیران و کارشناسان این حوزه از نزدیک با دیدگاه های غضنفری در خصوص ماموریت های وزارتخانه جدید آشنا شوند.
  بزرگنمايي:

خبرگزاری تخصصی معدن- گردهمایی مشترک روابط عمومی های دو وزارتخانه صنایع و معادن و بازرگانی از سراسر کشور در فضای ادغام فرصت مناسبی را پیش آورد تا مدیران و کارشناسان این حوزه از نزدیک با دیدگاه های غضنفری در خصوص ماموریت های وزارتخانه جدید آشنا شوند.
به گزارش معدن نیوز ؛ در این نشست دو ساعته که در فضایی صمیمانه برگزار شد ، دکتر غضنفری پیش از سخنرانی به مطالب مطرح شده از سوی مدیران و کارشناسان روابط عمومی دو وزارتخانه ادغامی گوش فرا داده و به پرسش ها و مسائل مطرح شده از سوی آنها نیز پاسخ های لازم را داد .
وی در سخنرانی خود با بیان اینکه در وزارتخانه جدید صنعت ، معدن و تجارت باید سهم و نقش تولید در تجارت جهانی از رقم کنونی فراتر رود، افزود: برای جا انداختن اندیشه تولید صادراتی و اقتصاد بدون نفت نیازمند حواریونی هستیم که با تمام وجود از این اندیشه دفاع کنند و آن هم این است که اقتصاد بدون نفت باید مبتنی بر تولید ارز آور باشد .
وزیر بازرگانی از روابط عمومی ها به عنوان نهادهایی پویا و بالنده نام برد که در ماموریت جدید خود می توانند با اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی ذینفعان نقش مهی را در تبیین اندیشه اقتصاد بدون نفت برعهده  گیرند  .
از نظر دکتر غضنفری، ادغام در صورتی در اهداف خود موفق خواهد بود که بتواند منابع ارزی کشور را از فضای تولید و تجارت فراهم کند و این اندیشه نیازمند افرادی است که آن را فراگرفته باشند و تاجایی که ممکن است در تبیین آن جانفشانه دفاع کنند .
سرپرست وزارت صنایع و معادن خطاب به شرکت کنندگان در این گردهمایی گفت: باید حواریون، طرفداران و مدافعان اندیشه ای باشیم که اقتصاد کشور را پویا ، متحرک ، درون زا و بی نیاز کند و از سویی سرمایه کشور را برای آیندگان برجای  گذارد . اندیشه ای که برای نسل های بعدی حرفی برای گفتن دارد.
دکتر غضنفری تاکید کرد : ضروری است در تبیین این موضوع که ادغام در پی به صفر رساندن خام فروشی و جایگزین کردن اقتصاد مبتنی بر تولید و صادرات غیرنفتی کوشید و تبلور آن را در فضای رسانه و اطلاع رسانی مشاهده کرد .
وی افزود: با شکل گیری وزارت جدید صنعت ، معدن و تجارت باید به تببین جایگاه و نقش واقعی کشورمان در تقسیم کار جهانی بپردازیم و به دنبال وزارتخانه ای باشیم که در تقسیم کار ملی اگر محصول تولیدی اش وارد بازار هدف نشود ، بازار هدف دچار کاستی گردد .
به گفته سرپرست وزارت صنایع و معادن ، در وزارتخانه جدید باید خط کش های سنجش بر مبنای مزیت ها باشد و در مسیر مزیت شناسی حرکت کرد چرا که هدف غایی تولید صادرات است و تولیداتی می تواند ادامه حیات دهد که مبتنی بر مزیت ها باشد ، تولید بر هر قیمتی مبتنی بر اندیشه نیست .
وزیر بازرگانی و سرپرست وزارت صنایع و معادن در بخش دیگری از سخنان خود همچنین گفت :در سال جهاد اقتصادی هیچ فعالیتی در وزارتخانه و سازمان ها نباید با کاستی ، تعلل ، رخوت ، کندی و تعلل مواجه شود و اگر این اتفاق افتاد تکلیف شرعی به عهده خود کسانی است که در انجام وظایفشان کوتاهی می کنند .
وی در ادامه با تشریح انتظارات از روابط عمومی ها ، از آنها خواست تا همچون گذشته وظایف محوله را انجام دهند و در تبیین و ترسیم ماموریت های وزارتخانه جدید صنعت ، معدن و تجارت در حوزه ماموریت خود نهایت تلاش را داشته باشند.
آگاهی از سیاست های کلی دولت ، شناسایی اهداف و وظایف دستگاه اجرایی ، آگاهی از فعالیت ها واقدامات انجام شده ، قدرت ایجاد ، کنترل و مدیریت جریان های خبری ، آگاهی از نقاط قوت و ضعف دستگاه ، تغییر ساختار از واکنش به کنش گرا ، طراحی استراتژی اطلاع رسانی و تقسیم کار دستگاهی و رسانه ای ، بکارگیری فناوری اطلاعات ، برخورداری از دانش لازم در مورد هنر در خبر، شناسایی ذینفعان ، دانش افزایی در مخاطبین و ذینفعان ، تلاش برای ایجاد اعتماد ، امید و پاسخگویی در جامعه ذینفعان از جمله موضوعاتی است که از روابط عمومی ها در فضای اطلاع رسانی انتظار می رود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد