طلا و نقره

کاهش بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی

کاهش بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی
پایگاه خبری معدن نیوز- قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۳۹۶ دلار و ۸۰ سنت رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، در حالی که انتشار آمارهای قوی از بازار کار آمریکا موجب تضعیف احتمال کاهش نرخ بهره در این کشور در ماه جاری میلادی شده است، قیمت طلا روز دوشنبه کاهش یافت و روند کاهشی جلسه قبلی را ادامه داد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به 1396 دلار و 80 سنت رسید. قیمت فلز زرد روز جمعه بیش از یک درصد کاهش داشت و اولین افت هفتگی در 7 هفته گذشته را به ثبت رساند.
قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.1 درصد کاهش به 1399 دلار و 40 سنت رسید.
بر اساس اعلام وزارت کار آمریکا، کارفرمایان این کشور در ماه گذشته میلادی 224 هزار فرصت شغلی جدید خلق کردند که بیشترین تعداد در 5 ماه گذشته به شمار می رود.
پس از انتشار این آمار مثبت احتمال کاهش نرخ بهره کاهش یافته است. شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی پس از رسیدن به بالاترین رقم از 19 ژوئن در روز جمعه امروز نسبت بدون تغییر بوده است.
در حالی که سرمایه گذاران احتمال می دهند بانک مرکزی آمریکا دیگر سیاست به شدت انبساطی ای که قبلا انتظارش می رفت را دستور کار قرار ندهد، و در شرایطی که پس از برکنار رئیس بانک مرکزی ترکیه، ارزش لیر این کشور به نزدیکی پایین ترین رقم های 2 هفته گذشته رسیده است، ارزش سهام در بازارهای آسیایی امروز شاهد کاهش بود.
به دنبال افزایش غیرمنتظره تعرفه واردات طلا در بودجه دولت هند، قیمت طلای تولید داخل در این کشور روز جمعه به رقمی بی سابقه افزایش یافت و موجب کاهش تقاضا شد.
حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه با 0.18 درصد کاهش نسبت به روز چهارشنبه به 796.97 تن رسید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد