فولاد و آهن

معدن نیوز گزارش می دهد؛

پیش بینی رشد ۱۷.۸ درصدی درآمد فولاد مبارکه در سال مالی ۹۸

پیش بینی رشد ۱۷.۸ درصدی درآمد فولاد مبارکه در سال مالی ۹۸
پایگاه خبری معدن نیوز - فولاد مبارکه درخصوص پیش بینی اقلام مهم صورت سود و زیان و عملکرد شرکت در سال جاری شفاف سازی کرد و در گزارش خود آورد، برآورد می گردد شرکت در سال مالی ۹۸ بالغ بر ۲۷۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال درآمد از محل فروش ۷ میلیون و ۵۰ هزار تنی محصولات کسب کند درحالی که در ۹۷ بالغ بر ۲۳۴ هزار و ۱۰۱ میلیارد ریال درآمد از محل فرو ش محصولات داشته است.
  بزرگنمايي:

این شرکت همچنین اعلام داشته درآمد فروش داخلی محصولات در سال گذشته با رشد 58 درصد معادل 76 هزار و 607 میلیارد ریالی همراه شده و به 208 هزار و 141 میلیارد ریال رسیده است. این شرکت درآمد فروش داخلی ناشی از افزایش حجم فروش محصولات به میزان 141 هزار تن نسبت به سال 96 و افزایش 56 درصدی میانگین نرخ های فروش محصولات داخلی بوده است.

فروش صادراتی شرکت اما کاهشی بوده و با 528 میلیارد ریال معادل 2 درصد افت به 25 هزار و 960 میلیارد ریال رسیده است. این کاهش ناشی از کاهش حجم فروش محصولات به میزان 414 هزار تن معادل 32 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل است. البته ناگفته نماند که شرکت در سال گذشته افزایش 30 درصدی میانگین نرخ فروش محصولات صادراتی را شاهد بود که دلیل عمده آن افزایش 11 درصدی قیمت محصولات صادراتی و افزایش اثرات نرخ تسعیر ارز بوده است.

شرکت فولاد مبارکه در سال جاری در نظر دارد 5 میلیون و 950 هزار تن انواع محصول را در بازار داخل و یک میلیون و 100 هزار تن نیز در بازارهای صادراتی به فروش برساند درحالی که حجم فروش داخلی در سال گذشته 5 میلیون و 837 هزار تن و فروش صادراتی 878 هزار تن بوده است.

پیش بینی می شود در سال 98 بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی بیش از 48 درصد نسبت به عملکرد سال 97 افزایش یابد که عمدتا به دلیل افزایش هزینه الکترود گرافیتی مصرفی به دلیل افزایش نرخ ارز و همچنین تحریم های اقتصادی و افزایش نرخ خرید مواد اولیه به دلیل افزایش نرخ فروش شمش فولاد خوزستان و به تبع آن افزایش نرخ کنسانتره و گندله خریداری و همچنین افزایش هزینه ها به دلیل افزایش تورم و مصوبه شورای عالی کار مبنی بر افزایش حقوق کارکنان می باشد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد