معدن

جزئیات افتتاح ۳.۹ میلیارد دلار طرح معدنی در سال ۹۸ / در برگشت پول صادرات با کمترین مشکل مواجه هستیم

جزئیات افتتاح ۳.۹ میلیارد دلار طرح معدنی در سال ۹۸ / در برگشت پول صادرات با کمترین مشکل مواجه هستیم
پایگاه خبری معدن نیوز- معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو گفت: با افتتاح این طرح‌ها در سال ۹۸، تعداد ۸۵۰/ ۱۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰/ ۶۳ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد و در سال ۹۹ تعداد ۰۰۰/ ۷ نفر اشتغال مستقیم و ۳۰۰/ ۳۹ نفرغیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، امیر خرمی ‌شاد، معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، ایمیدرو، در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص افتتاح طرح‌های معدنی در سال‌های آینده گفت: بنا بر برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال 98 ، 27 طرح به ارزش 9/ 3 میلیارد دلار افتتاح خواهد شد و در سال 99، 19 طرح به ارزش 5/ 2 میلیارد دلار و در سال 1400، 47 طرح به ارزش 8/ 6 میلیارد دلار به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی ادامه داد: طرح‌هایی که امسال افتتاح خواهد شد در زنجیره فلزات اساسی مانند فولاد، آلومینیوم و مس است که برخی از آنها مانند آلومینیوم جنوب و آلومینیوم جاجرم برای اولین بار به مدار تولید وارد خواهد شد و برخی طرح‌ها مانند کنسانتره فولاد مبارکه و گندله سازی گل گهر جزو طرح‌های توسعه‌ای است که ظرفیت این شرکت‌ها را افزایش خواهد داد. با افتتاح این طرح‌ها در سال 98 ، تعداد 850/ 10 نفر به صورت مستقیم و 500/ 63 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد و در سال 99 تعداد 000/ 7 نفر اشتغال مستقیم و 300/ 39 نفرغیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد.
خرمی شاد تصریح کرد: مهمترین ویژگی این طرح‌ها که جزو اهداف استراتژیک و نقشه راهبردی ایمیدرو است، کاهش خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده در فلزات اساسی است. از ابتدای دولت یازدهم در کنستانتره 81درصد، گندله 123 درصد و شمش فولاد 72 درصد ظرفیت کشور افزایش پیدا کرده است. ضمن آنکه توانستیم در سال 97 میزان صادرات سنگ آهن را به حداقل برسانیم و شاهد رشد 260 درصدی صادرات آهن اسفنجی باشیم. در زنجیره فولاد نیز ظرفیت تولید فولاد در کشور به 35 میلیون تن افزایش پیدا کرد. که نسبت به سال قبل 7درصد رشد داشته است و در تولید شمش فولاد نیز به 25 میلیون تن رسیده‌ایم که نسبت به سال گذشته رشد 14درصدی را شامل می‌شود.
وی ادامه داد: این افزایش ظرفیت و تولید در حالی است که میزان رشد تولید فولاد خام در دنیا 5 درصد بوده و چین که سرآمد تولید فولاد جهان است فقط 7 درصد رشد داشته است و در تولید آهن اسفنجی با 25 میلیون تن در سال پس از هند رتبه دوم را داریم. بر همین اساس سال گذشته 22 درصد از صادرات غیرنفتی یعنی حدود 10 میلیارد دلار مربوط به تولیدات صنایع معدنی بوده و امسال با توجه به برنامه‌ریزی که صورت گرفته این عدد بیشتر خواهد شد.
معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی در خصوص اثر گذاری تحریم ها گفت:صنایع معدنی ایران به هیچ عنوان تحریم پذیر نیست و ما مشتریان خود را داریم و آمار هم نشان می دهد که در صادرات همچنان رشد داریم با تمهیدات اندیشیده شده در بحث برگشت پول و تراکنش مالی با همکاری بانک مرکزی با کمترین مشکل مواجه هستیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد