بانک و بیمه

بازدید مدیرعامل بانک توسعه صادرات از کارخانه فروسیلیس

بازدید مدیرعامل بانک توسعه صادرات از کارخانه فروسیلیس
پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل بانک توسعه صادرات و هیات همراه از کارخانه فروسیلیس ایران در شهر سمنان بازدید و با مدیران آن دیدار و گفتگو کرد. فروسیلیس در صنایع فولادسازی کاربردهای متنوع و استراتژیکی را دارد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، علی صالح آبادی در این جلسه خواستار استفاده مشتریان بانک از "بسته خدمات" این باشد شد و گفت: مشتریان علاوه بر دریافت تسهیلات از بانک توسعه صادرات از مجموعه ای از خدمات این بانک از جمله صدور ضمانت نامه، گشایش اعتبار اسنادی داخلی، صدور حوالجات و.. استفاده کنند.
وی به یکی از خدمات جدید بانک توسعه صادرات اشاره کرد و گفت: بانکداری باز بستری تازه برای دسترسی سریع، آسان و کم هزینه مشتریان به خدمات بانک توسعه صادرات ایران است.
وی گفت: با اتصال سیستم های مالی شرکت ها به سیستم بانک توسعه صادرات، دسترسی مشتریان به خدمات این بانک بدون حضور در شعبه میسر می شود و به این ترتیب تنها برای دریافت تسهیلات نیاز به حضور در شعبه خواهند داشت.
وی تصریح کرد: با استفاده از بانکداری باز، دفتر مشتری تبدیل به شعبه ای از بانک توسعه صادرات ایران خواهد شد.
صالح آبادی گفت: خوش حسابی مشتریان برای بانک از میزان وثیقه مهم تر و با ارزش تر است؛ بانک بر اساس صورت های مالی شفاف و رتبه خوب مشتری، همکاری لازم را برای اعطای تسهیلات با این دست از مشتریان در اسرع وقت خواهد داشت.
رئیس هیئت مدیره بانک توسعه صادرات ایران خاطرنشان کرد: خوش حسابی مجموعه فروسیلیس زبانزد همکاران ما در بانک توسعه صادرات ایران است و امیدواریم این رویکرد درهمکاری های آینده تداوم داشته باشد.
صالح آبادی گفت: صرافی توسعه صادرات از معدود صرافی های مورد تایید بانک مرکزی است که عاملیت بانک مرکزی را داراست و آمادگی دارد که ارز صادرکنندگان را به شکل اسکناس، بدون محدودیت به نرخ بازار آزاد خریداری و وجه آن را نقدا به صادرکنندگان پرداخت کند.
وی بیان داشت: صرافی توسعه صادرات همچنین آمادگی دارد ارز مورد نیاز واردکنندگان را برای مواد اولیه تولید تامین کند.
قائم مقام مدیرعامل شرکت فروسیلیس سمنان در این نشست گفت: شرکت فروسیلیس سمنان در سال 1374 به بهره برداری رسید؛ در حال حاضر سه دسته محصول شامل فروسیلیسیوم ، فروفسمنیزیوم و محصول ثانویه ای به نام میکروسیلیکا که کاربردهای متفاوتی در صنایع ساختمانی بعنوان مکمل سیمان دارد، تولید می کند.
کی پور با اشاره به اینکه ظرفیت تولید کارخانه 25 هزارتن در سال است گفت: از سال 74 تا کنون در مقاطعی از سقف 25 هزار تن نیز بیشتر تولید داشته ایم. لازم به ذکر است فروسیلیسیوم عمدتا در صنایع فولاد بعنوان ماده ای استراتژیک در تولید فولاد کاربرد دارد؛ ماده فروفسمنیزیوم نیز در ساخت چدن نشکن استفاده می شود و ظرفیت تولید شرکت برای این ماده، سه هزار تن در سال است.
قائم مقام مدیرعامل شرکت فروسیلیس خبر از برنامه ریزی برای طرح توسعه ای این شرکت خبر داد و گفت: با راه اندازی این خط، 25 هزار تن به ظرفیت فعلی شرکت اضافه خواهد شد؛ ضمن اینکه با این افزایش ظرفیت امکان تولید محصولات جانبی نیز امکانپذیر شده و بازار صادراتی این شرکت نیز توسعه خواهد یافت.
کی پور در ادامه یادآور شد: شرکت فروسیلیس ایران جزو اولین تولیدکنندگان فروآلیاژ در کشور است و سال گذشته بالغ بر 180 میلیارد تومان فروش داشته و برای 330 نفر به صورت مستقیم و نزدیک به 2000 نفر نیز به شکل غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.
وی یادآور شد ترکیه بزرگترین مقصد صادراتی فروسلیسیوم و به ترتیب ارمنستان، هلند، انگلستان و فرانسه از دیگر مشتریان محصول کارخانه فروسیلیس ایران هستند.
در این نشست مشترک، هیات مدیره شرکت فروسیلیس در حوزه تامین سرمایه در گردش و اعتبار اسنادی داخلی و سایر خدمات بانک توسعه صادرات مذاکراتی را با مدیرعامل بانک توسعه صادرات انجام دادند.
خاطر نشان می شود شرکت فروسیلیس ایران با صادرات به اروپا، آسیا و خاورمیانه مفتخر به دریافت جایزه بین المللی عقاب طلایی بابت کیفیت برتر اروپا در سال 2010 و همچنین صادر کننده نمونه ملی سال های 89، 92 و 96 بوده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد