فولاد و آهن

مدیر مجتمع شرکت فولاد بوتیای ایرانیان؛

فولادسازی بوتیای ایرانیان مراحل پایانی را می گذراند

فولادسازی بوتیای ایرانیان مراحل پایانی را می گذراند
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیر مجتمع شرکت فولاد بوتیای ایرانیان در جریان بازدید بابک دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور از این مجتمع صنعتی اعتبار کل طرح های انجام شده و در دست اجرای فولاد بوتیا را بالغ بر ۱.۲ دهم میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: برآورد طرح های اصلی این شرکت نیز تقریباً یک میلیارد دلار است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، عباس صالحی زاده با بیان اینکه هزینه انجام شده برای طرح‌های زیربنایی از قبیل خط لوله آب، گاز و فضای سبز 0.2 میلیارد دلار است، افزود: ظرفیت تولید گندله سازی سالیانه دو و نیم میلیون تن است که تلاش دست اندرکاران در این است که تا پایان سال به این ظرفیت اسمی در تولید برسند.

وی همچنین گفت: برای تامین سوخت پروژه‌های مجتمع بخصوص تأمین سوخت مجموعه فولادسازی یک انشعاب 30 اینچ از منطقه باغین به سمت فولاد بوتیای ایرانیان به طول 43 کیلومتر در حال احداث می‌باشد و در ادامه خط لوله مزبور باید تأمین کننده سوخت صنایع و آبادی‌های مسیر تا زرند باشد.

صالحی زاده همچنین گفت: یکهزار و 450 هکتار در بیرون و داخل محوطه کارخانه جنگل کاری داشته ایم که در داخل کارخانه حدود 90 هکتار درختان کاج و مابقی در اطراف کارخانه و عمدتاً درختان مرتعی مثل بادام تلخ، گز را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: تنها دو طرح در حال اجرا در این کارخانه داریم که یکی فولاد سازی است که مراحل پایانی را می‌گذارند و دیگری واحد تأمین برق (نیروگاه) است که با سرعت در حال انجام است.

صالحی زاده افزود: مبالغ قابل توجهی در ماه برای ایاب و ذهاب، حمل و نقل کالا، تأمین غذا و پوشاک کارکنان از طریق این مجتمع هزینه می‌شود که این هزینه‌ها قطعاً اثر مستقیم و مؤثری در رشد اقتصاد و تأمین معاش مردم منطقه و استان دارد و خواهد داشت.

مدیرمجتمع شرکت فولاد بوتیای ایرانیان همچنین نیروی اشتغال به کار این مجتمع را نزدیک به هزار نفر اعم از کارفرما و پیمانکار اعلام کرد و گفت: از این تعداد 400 نفر نیرو مربوط به کارفرما بوده که از طریق آزمون جذب شده اند ضمن اینکه 95 درصد این نیروها بومی منطقه و استان می‌باشند.

وی در ادامه با اشاره به 600 نفر نیروی پیمانکار گفت: در آینده با راه اندازی پروژه‌های مجتمع 2 هزارو 600 نفرنیرو به صورت مستقیم جذب و 26 هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد و از مزایای وجود این کارخانجات در کرمان منتفع خواهند شد.

شرکت فولاد بوتیای ایرانیان از نیمه دوم سال 90 و با سرمایه گذاری هلدینگ میدکو به ثبت رسیده است و از همان زمان با فنس کشی کار پروژه را آغاز و برای امنیت عبور و مرور خودروها در تقاطع جاده کمربندی امام رضا (ع) با جاده دسترسی اختصاصی یک باب پل دو دهانه با عنوان بوتیا ایجاد کرده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد