آلومینیوم و مس

فرماندار ورزقان

مس سونگون از سوی سازمان محیط زیست یک واحد سبز شناخته می شود

مس سونگون از سوی سازمان محیط زیست یک واحد سبز شناخته می شود
پایگاه خبری معدن نیوز - فرماندار ورزقان با تاکید بر این‌که مس سونگون، واحد آلاینده نیست، گفت: مس سونگون در سال ۹۳ با همکاری دانشگاه تبریز یک طرح زیست محیطی شامل تصفیه‌خانه (سپتیک) و… احداث کرد و مجتمع مس سونگون از سوی سازمان محیط زیست به عنوان واحد سبز شناخته شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، حسن یحیوی در این رابطه اظهار کرد: سازمان محیط زیست بر اساس وظایف خود واحدهای صنعتی را به طور مرتب مورد پایش قرار داده در صورت آلاینده بودن واحد صنعتی، برخوردهای لازم طبق قانون انجام می‌شود.
وی با بیان این‌که سازمان محیط زیست نه تنها فعالیت مس سونگون بلکه سایر معادن و صنایع را به صورت مستمر مورد پایش قرار می‌دهد، تاکید کرد: هر واحدی که محیط را آلوده نکند از لحاظ زیست محیطی یک واحد پاک به شمار می‌رود.
فرماندار ورزقان در ادامه به نحوه دریافت مالیات و ارزش‌افزوده از واحدهای صنعتی اشاره کرد و گفت: دریافت ارزش‌افزوده و مالیات مطابق قانون انجام می‌گیرد؛ مس سونگون نیز ارزش‌افزوده و مالیات خود را مطابق قانون به خزانه دولت واریز می‌کند.
وی افزود: در سراسر کشور تمامی افرادی که مشمول مالیات و ارزش‌افزوده می‌شوند، موظف‌اند مالیات خود را به خزانه دولت واریز کنند و دولت نیز این مالیات را در راستای عمران و آبادانی و رفع محرومیت، در تمامی نقاط کشور توزیع می‌کند.
یحیوی با اشاره به این‌که در شهرستان ورزقان نیز دولت به طور مرتب مبالغی را به حساب دهیاری‌ها واریز می‌کند، اظهار کرد: این مبالغ واریزی، از محل ارزش افزوده‌های اخذ شده واحدهای صنعتی سراسر کشور است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد