فولاد و آهن

بازتاب تشکیل کنسرسیوم احداث واحد 10 میلیون تنی در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس؛

تجمیع واحدهای کوچک و توسعه واحدهای بزرگ مقیاس جزو برنامه های اصلی ایران است/ تشکیل کنسرسیوم در پروژه های بزرگ صنعتی و معدنی، راهکار کاهش تاثیر تحریم ها

تجمیع واحدهای کوچک و توسعه واحدهای بزرگ مقیاس جزو برنامه های اصلی ایران است/ تشکیل کنسرسیوم در پروژه های بزرگ صنعتی و معدنی، راهکار کاهش تاثیر تحریم ها
پایگاه خبری معدن نیوز - سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با یک کنسرسیوم متشکل از ۷ شرکت داخلی برای ایجاد یک واحد فولادی به ظرفیت ۱۰ میلیون تن در منطقه ویژه اقتصادی معدنی و فلزی خلیج فارس واقع در استان هرمزگان تفاهنامه امضا کردند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، رسانه های خارجی نوشتند: این قرارداد که سه شنبه هفته قبل به امضا رسید 10 میلیون تن ظرفیت فولاد خام را به کشور اضافه و 10 هزار شغل نیز فراهم خواهد کرد.

این پروژه در مدت زمان 5 سال اجرایی خواهد شد و از مزیت های آن نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس به بنادر و همچنین وجود ذخایر و معادن سنگ آهن و نزدیکی به آب های آزاد است.

این رسانه های به نقل از رضا رحمانی، وزیر صمت ایران نوشتند: ایران در صنعت فولاد به خودکفایی رسیده و صنعت فولاد یکی از صنایعی است که در آن سرمایه گذاری خوبی صورت گرفته و امروزه به یکی از مزیت های تولید تبدیل شده است. این صنعت هنوز هم قابلیت توسعه دارد و به زودی شاهد تعادل خوبی در زنیجره تولید محصولات فولادی درکشور خواهد بود.

این رسانه ها همچنین به نقل از خداداد غریب پور رئیس هیئت عامل ایمیدرو نیز نوشتند: سیاست ایران توسعه صنایع بزرگ در کنار دریاست.

ایران تجمیع واحدهای کوچک و توسعه واحدهای بزرگ مقیاس را جزو یکی از برنامه های اصلی خود برشمرده و اعلام می کند این طرح در چین اجرا شده و دستاوردهای قابل توجهی نیز برای این کشور داشته است. تشکیل کنسرسیوم در پروژه های بزرگ صنعتی و معدنی از نگاه مقامات و مسئولان ایرانی می تواند راهکاری برای کاهش تاثیر تحریم های اقتصادی باشد.

سایر امضا کنندگان این توافقنامه فولاد هرمزگان، صبا فولاد، فولاد مبارکه، فولاد کاوه جنوب کیش، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و مادکوش می باشد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد