صنایع معدنی

هر ماه چند طرح بزرگ صنعتی و معدنی آماده افتتاح خواهیم داشت

هر ماه چند طرح بزرگ صنعتی و معدنی آماده افتتاح خواهیم داشت
پایگاه خبری معدن نیوز- رحمانی گفت: با وجود محدودیت ها و فشارهای خارجی،شرایط برای افتتاح چندین طرح بزرگ صنعتی طی هر ماه در سطح کشور مهیاست.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، رضا رحمانی وزیر صمت در شورای معاونین این وزارتخانه اظهار داشت: روند موجود در صنایع کشور در جهت عکس ایده‌های مذبوحانه دشمنان کشور است و با وجود برخی مسائل و مشکلات که با همت خودمان قابل حل است صنعتگران ایرانی نیز با تمام وجود برای رونق تولید تلاش می‌کنند.

رحمانی ادامه داد: باید این باور در وجود همه مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود داشته باشد که برای حل مشکلات واحد‌های صنعتی، معدنی و بازرگانی از هر دستگاه دیگری دلسوزتر و پیگیرتر عمل کنند.

وی اضافه کرد: تجربه تحریم‌های سخت ثابت کرد که در صورت باور جمله " ما می‌توانیم"، می‌شود از پس هر مشکلی برآمد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه افتتاح کارخانه آلومینیوم جاجرم در خراسان شمالی در روز یکشنبه 23 ام تیرماه با دستور حسن روحانی رییس جمهور کشورمان، تصریح کرد: این واحد با تولید 40 هزار تن در فاز نخست و ظرفیت تولید 110 هزار تن در صورت تکمیل فاز‌های بعدی از جمله واحد‌های صنعتی مورد بهره برداری است که شعار خودکفایی را در صنعت مهمی برای کشورمان در عمل تحقق می‌بخشد.

وی افزود: در این واحد صنعتی بالغ بر 94 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و 2270 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی انجام شده است.

رحمانی تصریح کرد: میزان اشتغال مستقیم کارخانه آلومینیوم جاجرم بیش از 400 نفر و اشتغال غیرمستقیم آن حدود 1600 نفر خواهد بود.

وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود عملکرد وزارتخانه را در بخش واردات و صادرات خوب و قابل دفاع توصیف کرد و افزود: در واردات کالا‌های مصرفی شاهد کاهش واردات و افزایش صادرات هستیم که موید عملکرد خوب وزارت صنعت، معدن و تجارت در مدیریت این بخش مهم اقتصاد غیر نفتی در کشور است.

وی با اشاره به سفر عمان و ملاقات با مسئولان اقتصادی و نمایندگان بخش خصوصی این کشور، گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای گسترش همکاری‌های اقتصادی با کشور‌های همسایه و به ویژه با کشور‌های دوست همچون عمان وجود دارد که باید فعال شوند.

وی اضافه کرد: برای افزایش صادرات و تثبیت جایگاه کالای ایرانی در کشور‌های هدف صادراتی، ضروری است دلسوزی و دقت نظری بیشتری روی کالای صادراتی خود داشته باشیم.
افتتاح نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید

رحمانی با یادآوری آغاز بکار نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران از 27 ام تیرماه سالجاری، گفت: برای دستیابی به اهداف این نمایشگاه و در مجموع اهداف متعالی نهضت ساخت داخل در بدو امر باید باور کنیم که ما می‌توانیم.

وی افزود: این باور می‌تواند همه انگیزه ها، استعداد‌ها و سرمایه‌ها را در کنار هم بنشاند و نتایج شگفت انگیزی برای تحقق خودکفایی واقعی در صنایع مختلف کشور ما به بار آورد.

وزیر صمت اعلام کرد: در این نمایشگاه 83 شرکت بزرگ و 6 انجمن صنعتی و معدنی کشور همه فرصت‌های ساخت داخل را در معرض دید همه افراد و واحد‌های صنعتی توانمند قرار خواهند داد تا نیازمندی‌های موجود به قطعات و تجهیزات وارداتی این شرکت‌ها توسط واحد‌های داخلی خودمان بومی سازی شوند.

وی ابراز امیدواری کرد: تا با حضور پررنگ همه شرکت‌های دانش بنیان و فناور در نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید، امکان بومی سازی بسیاری از نیازمندی‌های صنعتی کشور محقق شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد