اقتصاد و صنعت

تحقق رونق تولید مهمترین برنامه وزارت صمت

تحقق رونق تولید مهمترین برنامه وزارت صمت
پایگاه خبری معدن نیوز- معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری سال رونق تولید نامگذاری شده و مهمترین برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز تحقق این شعار محوری است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، محمدباقر عالی افزود: مهمترین حلقه برنامه رونق تولید شناسایی فرصت های ساخت داخل در تمامی حوزه های صنعت است بدین معنی که توانمندی های که در صنعت کشور وجود دارد اغلب همه می شناسند ولی در بسیاری از مواقع از نیازهای که در صنعت وجود دارد بطورکامل آشنایی ندارند به همین دلیل مجموعه ارکان تصمیم گیری وزارت صنعت، معدن و تجارت و برخی دیگر از وزارتخانه ها به اتفاق یکدیگر قرار براینکه یک نمایشگاه نیاز محور را برگزار کنند.

وی همچنین اظهارداشت: نمایشگاه مدنظر در نوع خود نخستین نمایشگاهی که در کشور دایر خواهد شد.

معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: جدا از این سلسله نمایشگاه های دیگری هم در مرکز و هم در استان ها با هدف ساخت نیازمندی های صنعت کشور بوسیله تولید کنندگان داخلی برگزار می شود.

وی افزود: بطورکلی به هم رسانی نیاز و تامین تعریفی که از نمایشگاه مزبور می توان ارائه داد معنا و مفهوم این حرف اینکه تا تولید آخرین قطعه صنعت که خودرو سازی یکی از پایه های این کار است علاوه بر تولیدکنندگان و تامین کنندگان شناخته شده در کشور این نیازها به دانشگاه ها، استارت آپ ها و دیگر توانمندی های علمی و فنی کشور اعلام شود که قطعات مورد نیاز صنعت را در داخل تولید کنند.

عالی در ادامه یادآورشد: این امکان بر اساس برنامه ریزی هایی که تاکنون بوده انجام نشده بنابراین اگر انجام می شد امروز بحث خودروهای ناقص در شرکت های خودروسازی و یا یکسری نواقص دیگر در سایر صنایع مملکت مطرح نبود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد