فولاد و آهن

در راستای رسیدن به صنعت سبز انجام شد:

بومی سازی و نصب ۱۰ درب فلکسیبل در باتری شماره ۳ کک سازی

بومی سازی و نصب ۱۰ درب فلکسیبل در باتری شماره ۳ کک سازی
پایگاه خبری معدن نیوز - ذوب آهن اصفهان به عنوان شناسنامه صنعت فولاد کشور همواره در کنار تولید انواع مقاطع فولادی و محصول استراتژیک ریل مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی در زمینه فعالیت زیست محیطی نیز اقدامات موثری انجام داده است. یکی از پروژه های در دست اقدام در این خصوص پروژه تعویض درب های باتری شماره سه کک سازی است که تاکنون تعداد ۱۰ درب با تلاش و همت شبانه روزی کارگران در کارگاه های ساخت و تامین قطعات استاندارد از شرکت های بیرونی ساخته و نصب گردیده است. در این خصوص با علی قاسمی مدیر کارگاه های ساخت و تولید شرکت و همچنین حمیدرضا باستانی مدیر عامل شرکت آسایش قطعه گفتگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، علی قاسمی گفت: زمانی که تولید انبوه درب های باتری آغاز گردید،تصمیم گرفته شد در کنار ساخت قطعات و تجهیزات در کارگاه های ذوب آهن از شرکت های بیرونی نیز به منظور تسریع در اجرای پروژه استفاده شود.

وی افزود: برخی از این شرکت ها از جمله مجموعه آسایش قطعه طی بازدیدی که از قطعات ریخته گری شده درب های باتری داشتند عنوان نمودند،ریخته گری قطعات به طول 7 متر،عرض حدود 70 سانتی متر و ارتفاع حدود 40 سانتی متر در ذوب آهن اصفهان بسیار عالی انجام گرفته است و این به سابقه بیش از نیم قرن فعالیت ذوب آهن اصفهان و دانش فنی کارکنان آن باز می گردد.

مدیر کارگاه های ساخت و تولید شرکت با اشاره به اینکه لازم است سابقه فعالیت های انجام شده جهت اجرای پروژه ساخت درب های باتری سه کک سازی مستند سازی گردد،تصریح کرد:کارگاههای ساخت و تعدادی از بخش های شرکت در ساخت این درب ها به صورت شبانه روزی مشارکت داشتند و ثمره این همت و تلاش نصب تعداد 10 درب در باتری سه می باشد که در کاهش آلایندگی بسیار تاثیر گذار است.

قاسمی بیان کرد : 74 عدد درب باتری دهها هزار قطعه دارد که در کارگاههای مختلف مدیریت ساخت و تولید ساخته می شوند. در کل می توان گفت حدود 90 درصد قطعات و تجهیزات درب های باتری سه کک سازی در داخل ذوب آهن اصفهان ساخته می شود.

حمیدرضا باستانی مدیر عامل شرکت آسایش قطعه نیز در خصوص همکاری با ذوب آهن اصفهان گفت: این شرکت در سال 1369 ، با هدف فعالیت در بخش صنعت و تأمین نیازهای صنایع بزرگی چون ذوب آهن ، فولاد مبارکه، نیروگاه، پالایشگاه و... بنا شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حجم فعالیت این شرکت با ذوب آهن اصفهان بوده است،افزود: این شرکت از بدو تاسیس با ذوب آهن همکاری داشته و عمده فعالیت های آن عبارتند از: طراحی و ساخت انواع گیربکس های صنعتی در سایزهای متنوع، طراحی و ساخت انواع پروانه های دمنده و مکنده در سایزهای مختلف و تولید انواع قطعات به روش هیدروفرمینگ،ساخت زنجیرهای تاندیشکار و جعبه های هادی و مشعل های برش بخش فولاد سازی، ساخت کلیه تجهیزات صنعتی مربوط به بخش های نورد و فولادسازی و ساخت غلتک های سگمنت و رولیک های قفسه های نورد (در اندازه های مختلف) و ساخت انواع افشانک های صنعتی مربوط به واحدهای فولادسازی، انواع چرخ دنده ها و بارابان جرثقیل، انواع هیدروشاینرها،قطعات دریچه هوای گرم کوره بلند، ریل اسکیپ برگردان،تجهیزات نوار نقاله و ....

مدیرعامل شرکت آسایش قطعه تصریح کرد: بسیار خرسندیم که توانستیم سی سال با یکی از مهمترین شرکت های صنعتی ایران یعنی ذوب آهن اصفهان همکاری داشته باشیم. این همکاری برای ما توشه ای گرانبها به همراه داشت توشه ای علمی فنی که شاید کمتر جایی می توانست این مهم را برای ما به ارمغان بیاورد.

حمیدرضا باستانی خاطر نشان کرد: کارگاههای ساخت ذوب آهن و دانش فنی پرسنل آن به واقع مثال زدنی است. تخصص و تجربه در ساخت قطعات سنگین،نیمه سنگین و حساس با دقت و کیفیت مناسب در این کارگاهها انجام می گیرد.

وی در خصوص ساخت درب های فلکسیبل باتری سه کک سازی در ذوب آهن اصفهان نیز گفت: این درب ها از نظر ابعاد، بزرگ و دارای قطعات بسیار متنوع هستند و همچنین حساسیت بالایی در مرحله مونتاژ دارند که توسط مهندسین ،تکنسین ها و کارگران کارگاههای 46 ، 47 ، 48 و 51 )ساخت( و قسمت های کنترل کیفی، برنامه ریزی، تکنولوژی و ترمیست و پشتیبانی واحد تدارکات و انبارها با دقت و درایت کامل ساخته شده اند.

مدیرعامل شرکت آسایش قطعه اظهار داشت: طراحی و نصب این درب ها با کمترین هزینه مانع خروج ارز از کشور شده و موجب افتخار ایران در زمینه بومی سازی قطعات و تجهیزات خواهد بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد