اقتصاد و صنعت

حجم مخازن سد‌های کشور به ۷۹ درصد رسید/ رشد ۲۵۲ درصدی ورودی مخازن سد‌ها

حجم مخازن سد‌های کشور به ۷۹ درصد رسید/ رشد ۲۵۲ درصدی ورودی مخازن سد‌ها
پایگاه خبری معدن نیوز- بررسی‌ها نشان می‌دهد حجم مخازن سدها در ماه جاری نسبت به خرداد ماه با کاهش نسبی به رقم ۷۹ درصد رسیده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، براساس آخرین گزارش دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران ظرفیت سد‌های کشور در حال حاضر 50 میلیارد متر مکعب است که بالغ بر 79 درصد این حجم در تیرماه سال جاری پر اب شده است.

این در حالی است که ماه گذشته میزان پرشدگی سد‌های کشور به 82 درصد رسیده بود که در حال حاضر به دلیل تغییرات آب و هوایی و گرم شدن هوا با کاهش همراه بوده است.

همچنین میزان خروجی سد‌ها در اولین هفته تیرماه 1.59 میلیارد مترمکعب اعلام شده و این درحالی است که در مدت مشابه پارسال میزان خروجی 0.81 میلیارد مترمکعب ثبت شده است.

لازم به ذکر است ورودی سد‌های کشور در اولین هفته تیرماه 1.04 میلیارد متر مکعب گزارش شده به طوریکه این رقم در مدت مشابه سال گذشته 38 صدم میلیارد متر مکعب بوده است.

در این بین سد‌های کشور تحت تأثیر بارندگی‌های مناسب در سال آبی جاری وضعیت مناسبی را تجربه می‌کند به طوری که ورودی آب به سد‌ها در سال آبی جاری به 82.34 میلیارد مترمکعب رسیده که این رقم در مقایسه با ورودی 23.37 میلیارد مترمکعبی مدت مشابه سال گذشته 252 درصد رشد داشته است.

در حال حاضر میزان خروجی از سد‌ها نیز با افزایش 207 درصدی از رقم 20.33 میلیارد متر مکعب در سال آبی گذشته به رقم 62.52 میلیارد متر مکعب در سال آبی جاری رسیده است که این موضوع تاثیر مثبتی بر سال زراعی خواهد داشت.

لازم به ذکر است که حجم آب موجود در مخازن کشور در سال آبی جاری 39.74 میلیون متر مکعب بوده که نسبت به رقم 26.32 میلیارد متر مکعبی در سال گذشته با رشد 51 درصدی روبرو بوده است.

گفتنی است تعداد سد‌های بهره برداری شده در کشور به 680 سد رسیده و 114 سد در دست احداث است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد