فولاد و آهن

با دبیری شرکت فولاد خوزستان به تصویب رسید؛

نخستین استاندارد ملی شمشه و شمشال

نخستین استاندارد ملی شمشه و شمشال
پایگاه خبری معدن نیوز - نخستین استاندارد ملی شمشه و شمشال با دبیری و میزبانی شرکت فولاد خوزستان و حضور نمایندگان شرکت های فولادی ایران به تصویب رسید.
  بزرگنمايي:

محمود اکابر مدیر تضمین کیفیت فولاد خوزستان گفت: نخستین استاندارد ملی شمشه و شمشال (بیلت و بلوم) با هدف بهبود کیفیت شمش‌های فولادی و افزایش سطح کنترل نظارت بر بازار عرضه و تقاضا انجام و با مشارکت تمامی متخصصان، ذینفعان، دبیری شرکت فولادخوزستان و همکاری سازمان ملی استاندارد خوزستان، تدوین و مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: جلسات استاندارد سازی که از سال‌های پیش آغاز گشته و با برگزاری چهار جلسه دو روزه درسال 98، با حضور سید رسول خلیفه سلطانی رئیس انجمن حمایت از تولیدکنندگان فولادی کشور، ریاست کمیته تدوین، سید رضا علوی زارع رییس کمیته متناظر فولاد ایران (TC17) متناظر سازمان بین المللی استاندارد، فرزانه خوشنام معاون استاندارد سازی و آموزش اداره کل استاندارد استان خوزستان، تمامی متخصصان و خبرگان صنعت فولاد کشور، تولید کنندگان، مصرف کنندگان (کارخانجات نوردی)، نمایندگان شرکت‌های فولادی کشور و با استقبال و مشارکت مهران خرم نیا معاون برنامه ریزی و توسعه، محمود یاقوت‌پور مدیر کنترل کیفیت بعنوان دبیر، محمود اکابر مدیر تضمین کیفیت و زینب آهویی مسول هماهنگ کننده از سوی شرکت فولادخوزستان انجام شد.

مدیر تضمین کیفیت اظهار داشت: نتایج حاصل از بحث و گفت و گوی تخصصی در این نشست ها با عنوان شمشه و شمشال تولید شده به روش ریخته‌گری پیوسته مورد مصرف در فولادهای سازه‌ای _ ویژگی‌ها و روش‌های آزمون، سرانجام در روز یکشنبه 23 تیرماه 98 در سالن کنفرانس مدیرعامل فولادخوزستان به تصویب کلیه اعضای شرکت کننده در جلسه رسید.

اکابر در ادامه تصریح نمود: بر اساس استانداردهای ملی، متن و محتوای این استاندارد برای تصویب نهایی به کمیسیون فنّی مرتبط در سازمان ملی استاندارد ایران ارجاع شده و پس از تصویب نهایی بعنوان استاندارد ملی در مرحله انتشار قرار می‌گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بدیهی است تمامی تولیدکنندگان شمشه و شمشال پس از انتشار این استاندارد ملی با هدف انطباق و تامین نیازمندی‌هایی که در آن مطرح شده است، در صورت نیاز، اقدامات اصلاحی مناسبی انتخاب و اجرا می‌کنند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد