سنگ آهن و ذغال سنگ

تاثیرات افزایش نرخ سنگ‌آهن بر عملکرد مالی چادرملو بررسی شد

تاثیرات افزایش نرخ سنگ‌آهن بر عملکرد مالی چادرملو بررسی شد
پایگاه خبری معدن نیوز - با تصویب افزایش نسبت قیمتی کنسانتره و گندله در روز گذشته نماد شرکت های مربوطه متوقف شد تا این شرکت ها تاثیرپذیری درآمدهای خود از این اتفاق را شفاف سازی نمایند. اولین شرکتی که در این خصوص شفاف سازی نموده است چادرملو با نماد کچاد می باشد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مقدار فروش کچاد در سال 97 نسبت به سال 96 کاهش قابل توجه داشته و از 20 میلیون تن در سال 96 به 10 میلیون تن در سال 97 رسیده است. اما افزایش نرخ فروش محصولات شرکت منجر به افزایش درآمد شده و درآمد 3 هزار و 455 میلیارد تومانی کچاد را به هفت هزار میلیارد رسانده است.

کچاد برای سال مالی 98 مقدار فروش 8 میلیون و 643 هزار تنی را پیش‌بینی کرده که در سه ماهه بهار 98 بیش از 100 درصد مقدار برآوردی فصلی را پوشش داده است.

نرخ فروش محصولات کچاد در 15 ماه گذشته افزایشی بوده است و با توجه به جلسه وزارت صمت برای قیمت‌گذاری جدید گندله و کنسانتره، قیمت این محصولات افزایش یافته است.

در شرکت‌های فولادی که کنسانتره و گندله از مواد اولیه شرکت به شمار می‌روند، افزایش قیمت این محصولات موجب افزایش بهای تمام شده شرکت‌ها خواهد شد اما از آنجایی که شرکت‌های معدنی، زیرمجموعه شرکت‌های فلزی می‌باشند، درآمدهای عملیاتی شرکت‌های فلزی در صورت مالی تلفیقی نیز افزایش می‌یابد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد