فولاد و آهن

عملکرد صادرات خرداد ماه شرکت های بزرگ فولادساز کشور، نشان از بهبود شرایط نسبت به ماه های قبل دارد

عملکرد صادرات خرداد ماه شرکت های بزرگ فولادساز کشور، نشان از بهبود شرایط نسبت به ماه های قبل دارد
پایگاه خبری معدن نیوز - شرکت های بزرگ فولادی در خرداد ماه موفق به صادرات ۵۷۳ هزار تن فولاد و محصولات فولادی شدند که اگرچه نسبت به مدت مشابه سال قبل افت ۴ درصدی داشت اما در مجموع از چند ماه قبل بهتر بوده است. فولادسازان بزرگ در سه ماهه اول سال هم یک میلیون و ۶۲۱ هزار تن فولاد صادر کردند که ۱۲ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، بیشترین صادرات در خرداد ماه متعلق به فولاد خوزستان با حجم صادرات 173 هزار تن بوده است. پیش از فولاد مبارکه، بیشترین صادرات متعلق به فولاد خوزستان با حجم 150 هزار تن بود. صادرات فولاد مبارکه در خرداد ماه رشد 73 درصدی داشت اما صادرات فولاد خوزستان افت 45 درصدی را تجربه کرد.

درمجموع 3 ماهه اما فولاد خوزستان با حجم 549 هزار تن رتبه نخست را در میان فولادسازان داشت که البته این عدد هم همچنان 28 درصد پایین تر از مدت مشابه سال قبل است. کسب این اعداد جای نگرانی دارد.

صادرات فولاد مبارکه در این مدت 343 هزار تن بود که تغییری نشبت به بهار 97 نداشت. صادرات ذوب آهن اصفهان در سه ماهه امسال 262 هزار تن بود که 3 درصد رشد را شاهد بود. صادرات ذوب اهن در خرداد ماه هم با 82 درصد افزایش به 110 هزار تن رسید.

صادرات فولاد هرمزگان در بهار امسال با 5 درصد رشد 198 هزار تن شده و صادرات فولاد کاوه جنوب با رشد 46 درصدی به 195 هزار تن نزدیک شده است.

بایستی در انتظار آمار گمرک بود تا بتوان تحلیل نمود آیا کاهش صادرات شرکت های بزرگ، به معنی افزایش نقش رهبری تجار و شرکت های بازرگانی است یا مجموع عملکرد نیز نزولی است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد