اخبار استان ها

پساب شهر بروجن برای صنعت فولاد سازی مورد استفاده قرار می گیرد/ پساب بروجن شرط ادامه حیات شرکت فولاد سفید دشت و طرح‌های توسعه آن است.

پساب شهر بروجن برای صنعت فولاد سازی مورد استفاده قرار می گیرد/ پساب بروجن شرط ادامه حیات شرکت فولاد سفید دشت و طرح‌های توسعه آن است.
پایگاه خبری معدن نیوز- سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: پساب شهر بروجن برای صنعت فولاد سازی مورد استفاده قرار می گیرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، محمدکاظم منزوی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به بررسی مشکلات شش واحد تولیدی صنعتی در این جلسه، اظهار داشت: عمده موارد امور مالیاتی، نحوه پرداخت بدهی و مشکلات واحدهای صنعتی در اخذ تسهیلات بود.
وی در خصوص برخورد امور مالیاتی با واحدهای تولیدی که نسبت به خرید مواد اولیه از تامین کننده اقدام می‌کنند، افزود: به دلیل ابهامات ایجاد در این زمینه مقرر شد سازمان امور مالیاتی در زمینه مصوبه ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید در باب خریداران و تامین کنندگان نتیجه را به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام کند.
منزوی در زمینه آب خاکستری (پساب تصفیه خانه) شهر بروجن، بیان کرد: شرکت فولاد سفید دشت براساس قرارداد منعقد شده مبلغ قابل توجهی به شرکت آب و فاضلاب شهری استان برای این پساب پرداخت می‌کند.
وی ادامه داد: این مبلغ اعتبار، صرف تامین زیرساخت‌های آب و فاضلاب شهر بروجن و شهرهای اطراف آن می‌‎شود که این طرح در نوع خود بی نظیر است و در نهایت فعالیت شرکت فولاد سفید دشت در طرح تولید آهن اسفنجی و طرح‌های توسعه تضمین خواهد شد زیرا وجود این پساب شرایط ادامه حیات شرکت فولاد سفید دشت و طرح‌های توسعه آن است.
منزوی بیان کرد: در حال حاضر شرکت فولاد دشت به شکل مستقیم 130 تا 140 شغل مستقیم و سه برابر این تعداد در بخش حمل و نقل اشتغال ایجاد کرده است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: مقرر شد تخصیص پساب شهر بروجن به شرکت آبفای شهری استان واگذر شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد