آلومینیوم و مس

نماینده مشهد و کلات در بازدید از غرفه شرکت مس در نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل؛

ایجاد حس منافع مشترک بین سازندگان و شرکت‌های بزرگ منجر به رونق تولید می‌شود

ایجاد حس منافع مشترک بین سازندگان و شرکت‌های بزرگ منجر به رونق تولید می‌شود
پایگاه خبری معدن نیوز - سید احسان قاضی‌زاده هاشمی در بازدید از غرفه شرکت مس درباره نقش مجلس در ایجاد فرصت‌های ساخت داخل گفت: مجلس شورای اسلامی با تدوین قانون رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب‌وکار گام مهمی در حمایت از بومی‌سازی در کشور برداشته است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، قاضی‌زاده هاشمی با بیان این‌که در حوزه قوانین رونق تولید قوانین مترقی داریم گفت: موضوعی که در این حوزه محدودیت ایجاد می‌کند ناظر بر بازار و مصرف و عوامل مداخله‌گر است. برای نمونه در بازار خودرو یا صنایع ستاد تنظیم بازار یا برخی نهادهای دیگر در این شرایط مداخله می‌کنند و با دادن مجوز واردات قوانین تجارت بازار آزاد را برهم می‌زنند.

وی با بیان این‌که رفع این مسائل درون دولتی است و عموماً مجلس به طور مشخص نمی‌تواند در این حوزه‌ها ورود کند گفت: بخش‌‌نامه‌های متعدد وزارت صمت و بانک برکزی و نهادهای عوامل محدود کننده رونق تولید هستند.

قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد: برای رفع این مشکل و با توجه به این‌که در حوزه قانون‌گذاری قوانین خوبی تدوین شده است به نظر می‌رسد باید یک ستاد فرماندهی اقتصادی عملیاتی ایجاد شود تا هماهنگی‌های درون نهادی افزایش یابد و با رویکرد اجرایی حمایت از بومی‌سازی و سازندگان داخلی بیشتر شود.

وی با اشاره به این‌که شرکت‌های بزرگ برای حمایت از صنایع و سازندگان و حذف واسطه‌های باید به سراغ تامین‌کننده‌های اصلی برود گفت: این کاری است که بر خلاف سال‌های گذشته هم‌اکنون در شرکت مس محقق شده است و این شرکت به سراغ سازندگان و تامین کنندگان اصلی رفته است و قطعا با یان رویکرد اعتماد و انگیزه سازندگان برای بومی‌سازی قطعات بیشتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: در این حالت منافع مشترک بین شرکت و تامین‌کننده اصلی منجر به ایجاد منافع بیشتر برای شرکت‌‌های بزرگ می‌شود.

گفتنی است در جریان این بازدید، سید فرید موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در غرفه شرکت مس حضور داشتند و از نزدیک در جریان آخرین دستاوردهای شرکت مس در حوزه بومی‌سازی قرار گرفتند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد