اقتصاد و صنعت

ترامپ به دنبال تغییر قوانین تجارت جهانی علیه کشورهای در حال توسعه

ترامپ به دنبال تغییر قوانین تجارت جهانی علیه کشورهای در حال توسعه
پایگاه خبری معدن نیوز- کاخ سفید اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا به نماینده تجاری این کشور دستور داده است تا با ایجاد تغییرات در قوانین سازمان تجارت جهانی مسیرهایی که برای کشورهای در حال توسعه ایجاد مزیت می‌کنند را ببندد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، بر اساس سندی که توسط کاخ سفید منتشر شده دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به رابرت لایتهایزر، نماینده تجاری این کشور دستور داده است تا به دنبال تغییر قوانین سازمان تجارت جهانی باشد.

بنا به دستور ترامپ لایتهایزر باید با تغییر قوانین تجارت جهانی مسیرهایی که برای تجارت کشورهای در حال توسعه ایجاد مزیت می‌کند را ببندد.

در دستور ترامپ آمده است: "نماینده تجاری آمریکا باید در قالب قوانین قابل اجرا از تمام ابزارها برای ایجاد تغییر در قوانین سازمان تجارت جهانی استفاده کرده و از استفاده کشورهایی که خود را در حال توسعه می‌نامند از قوانین منعطف سازمان تجارت جهانی و مذاکراتی که بر اساس المان‌های اقتصادی مبنای منطقی ندارند، جلوگیری کند.

کاخ سفید مدعی است چین و بسیاری از کشورها که خود را در حال توسعه می‌دانند به خود اجازه می‌دهند تا از مزیت‌های قوانین سازمان تجارت جهانی استفاده کرده و در تعامل با دیگر اعضای این سازمان تعهدات ضعیف‌تری بدهند.

در ماه مارس دونالد ترامپ قانون اعمال تعرفه واردات بر برخی کالاهای چینی از جمله کالاهای الکترونیکی را امضا کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در قالب این قانون دفتر نمایندگی و نماینده تجاری این کشور را ملزم کرد تا علیه چین در سازمان تجارت جهانی اعلام دعوی قضایی کند.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد