گفتگو، یادداشت و نشست خبری

معدن نیوز بررسی کرد؛

میدکو در ماهی که گذشت

میدکو در ماهی که گذشت
پایگاه خبری معدن نیوز - شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) به عنوان یکی از هلدینگ‌های مهم و تاثیرگذار معدنی است که در تیرماه سال جاری بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس نماد "میدکو" داشته است.
  بزرگنمايي:

طی این ماه نیز کوره شماره یک کارخانه آهک و دولومیت شرکت ممرادکو با حضور مدیرعامل این شرکت راه‌اندازی شد. کارخانه پخت آهک و دولومیت با ظرفیت تولید 400 هزار تن در سال از پروژه‌های شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه (ممرادکو) می‌باشد که توسط شرکت ساختمانی مانا (از شرکت‌های زیرمجموعه میدکو) ساخته شده است.

همچنین طی ماه جاری مدیران این هلدینگ معدنی گردهم آمدند و به ارائه عملکرد مجتمع‌ها و کارخانه‌های میدکو پرداختند. در این گردهمایی یک روزه تعدادی از مشاوران مدیرعامل میدکو سخنرانی و مدیران مجتمع‌ها و کارخانه‌های شرکت‌های زیرمجموعه گزارشات خود را ارائه نمودند. در گزارش زیر مروری بر اقدامات و عملکرد شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) در تیرماه خواهیم داشت.

راه‌اندازی کوره شماره یک کارخانه آهک و دولومیت شرکت ممرادکو

همزمان با هشتمین بازدید علی‌اصغر پورمند، مدیرعامل میدکو از پروژه‌های این شرکت در استان کرمان کوره شماره یک کارخانه پخت سنگ آهک و دولومیت شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه (ممرادکو) روشن و راه‌اندازی شد.

در این مراسم که در محل کارخانه پخت آهک و دولومیت در کرمان برگزار شد مجید قاسمی، مدیرعامل بانک پاسارگاد پس از برقراری تماس تلفنی این پروژه را افتتاح کرد.
قاسمی راه‌اندازی این واحد را از لحاظ توسعه صنعتی، ایجاد اشتغال، ایجاد ارزش‌افزوده در بخش صنعت از تولید ناخالص ملی هدیه‌ای به ملت ایران دانست که امید را در دل مردم کشور روشن خواهد کرد.

پورمند نیز این پروژه را نخستین پروژه میدکو در سال 1398 دانست و عنوان کرد که سلسله پروژه‌های میدکو در سال جاری در راه است. " ما در حال برنامه‌ریزی برای فاز دوم توسعه میدکو هستیم و در نهایت این شرکت می‌تواند باعث عزت و افتخار ملت ایران باشد. "

کارخانه پخت آهک و دولومیت با ظرفیت تولید 400 هزار تن در سال از پروژه‌های شرکت گسترش و نوسازی معادن خاورمیانه (ممرادکو) است که توسط شرکت ساختمانی مانا (از شرکت‌های زیرمجموعه میدکو) ساخته شده است.

در این ماه نیز طبق روال ماه‌های گذشته مدیرعامل میدکو از پروژه‌های این شرکت بازدید کرد. این بازدیدها هر دوهفته یکبار انجام می‌شود. بازدید از مجتمع مس کاتد و لوله مسی شهر بابک، مجتمع معادن،کنسانتره و گندله سنگ‌آهن سیرجان، مجتمع فولاد بردسیر، مجتمع فولاد زرند، مجتمع کک‌سازی،پروژه CDQ و مجتمع کنسانتره و گندله جلال آباد در هفتمین دوره انجام شد.

همچنین طی هشتمین دوره بازدید از پروژه‌های شرکت میدکو، مدیرعامل این شرکت از پیشرفت فیزیکی پروژه‌های جاری و روند تولید مجتمع‌ها بازدید کرد. این بازدیدها در روزهای 24 و 25 تیرماه انجام شد، مدیرعامل این شرکت در روز اول، از مجتمع لوله‌های مسی و کاتد مس شهر بابک، مجتمع معادن، کنسانتره و گندله سنگ‌آهن سیرجان و مجتمع فولاد بردسیر بازدید کرد.

بازدید از پروژه فاضلاب شهری زرند، مجتمع کنسانتره و گندله سنگ‌آهن جلال آباد زرند، پروژه CDQ، مجتمع فولاد زرند، مجتمع فولاد بوتیا و پروژه آهک و دولومیت نیز از برنامه‌های روز دوم مدیرعامل میدکو بود.

در فناوری مورد نیاز صنعت فولاد خودکفا هستیم

شرکت فولاد زرند ایرانیان بزرگ‌ترین زیرمجموعه هلدینگ میدکو است و معدن‌هایی از جمله زغال‌سنگ خمرود، سنگ آهن جلال آباد، معادن طبس و زغال شویی پابدانا را در اختیار دارد و تا امروز پنج هزار نفر به صورت مستقیم و 100 هزار نفر غیر مستقیم از استان کرمان اشتغالزایی کرده است.

به مناسبت روز صنعت و معدن نشست خبری ماشااله سهراب‌نژاد، مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان با اصحاب رسانه برگزار شد که در این نشست خبری سهراب‌نژاد تاکید کرد که با توجه به اینکه در فناوری مورد نیاز صنعت فولاد خودکفا هستیم و در این حوزه وابستگی به خارج نداریم، تحریم‌ها به لحاظ تکنولوژی اثری بر این صنعت ندارد.

به گفته مدیرعامل این شرکت زنجیره تولید فولاد از معدن تا شمش در فولاد زرند ایرانیان برنامه‌ریزی شده است و امسال آخرین حلقه بزرگ زنجیره تولید این مجموعه به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین فولادسازی با ظرفیت 1.7 میلیون تن متشکل از هفت واحد مختلف توسط شرکت فولاد زرند احداث شده است. فولادسازی یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های فولادی در حال ساخت کشور است و این پروژه سنگین زیربنایی وسیعی دارد و سال‌ها کارخانه‌ای به این وسعت در کشور احداث نشده است. همکاران میدکو بسیار توانمندند و تحریم‌ها مانع فعالیت ما نخواهد شد و تمامی کارخانجات فولاد میدکو با توان بومی قابل راه‌اندازی و در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان برنامه توسعه اکتشافات معدنی با تاکید هلدینگ میدکو را یکی از برنامه‌های اصلی این شرکت دانست و تاکید کرد که این شرکت با دانشگاه‌ها ارتباطی تنگاتنگ دارد و از ظرفیت فنی دانشگاه‌ها در پروژه‌های تحقیقاتی، قراردادهای توسعه تکنولوژی و همچنین از آموزشگاه‌های منطقه برای آموزش پرسنل استفاده می‌کند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد