اقتصاد و صنعت

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو؛

ایمیدرو درصدد بومی سازی تجهیزات و فناوری های مورد نیاز بخش معدن و صنایع معدنی است/ ورود مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی، در زمینه بومی سازی و ساخت داخلی تجهیزات

ایمیدرو درصدد بومی سازی تجهیزات و فناوری های مورد نیاز بخش معدن و صنایع معدنی است/ ورود مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی، در زمینه بومی سازی و ساخت داخلی تجهیزات
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو اعلام کرد: مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، بازوی اجرایی ایمیدرو در بومی سازی تجهیزات بخش معدن و صنایع معدنی شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، غلامرضا ملاطاهری با بیان این مطلب اظهار داشت: ایمیدرو با توجه به یکی از استراتژی های 9 گانه خود تحت عنوان «توسعه دانش، پژوهش های کاربردی و فناوری های مورد نیاز بخش معدن و صنایع معدنی»، درصدد بومی سازی تجهیزات و فناوری های مورد نیاز این بخش است.

وی ادامه داد: «احصای اولویت ها، نیازها، تجهیزات و مواد با قابلیت ساخت داخل در حوزه معدن و صنایع معدنی از طریق ارتباط با شرکت ها و مجتمع های تابعه» و نیز «بررسی توانمندی های ساخت داخل از طریق برگزاری نمایشگاه یا فراخوان» از جمله اقدامات ایمیدرو در این زمینه است.

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو با اشاره به جلسه اخیر برگزار شده با مدیران «اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو» و «مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران»، تصریح کرد: در این جلسه، مقرر شد مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی، در زمینه بومی سازی و ساخت داخلی تجهیزات و موارد مورد نیاز بخش معدن و صنایع معدنی اقدام کند.

وی افزود: راه اندازی سامانه و ثبت نیازمندی های فناورانه و توانمندی های موجود در این حوزه، برای رفع مشکلات زنجیره تامین، جزو برنامه های این مرکز است.

ملاطاهری خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه «فرصت های ساخت داخل و رونق تولید» و ذکر نیازمندی های شرکت ها به جای معرفی توانمندی ها، ایده خلاقانه ای است که در جهت شناسایی و تسهیل ارتباط طرف های عرضه و تقاضا بسیار موثر است.

وی ادامه داد: ایمیدرو در نظر دارد کمیته «توسعه فناوری و بومی سازی معادن و صنایع معدنی» متشکل از انجمن های آهن و فولاد، انجمن نسوز، شرکت ملی صنایع مس، شرکت های های آلومنیومی و سرب و روی، تشکیل داده و در قالب تصمیمات این کمیته نسبت به سیاستگذاری و تسهیل گری فرایند بومی سازی مبادرت کند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد