بانک و بیمه

۲.۹ میلیارد سهام بانک صنعت و معدن در آتیه دماوند واگذار می‌شود

۲.۹ میلیارد سهام بانک صنعت و معدن در آتیه دماوند واگذار می‌شود
پایگاه خبری معدن نیوز- در را ستای واگذاری بنگاه‌های زیرمجموعه بانک‌ها، بانک صنعت و معدن قرار است ۲.۹ میلیارد از سهام خود در شرکت آتیه دماوند را به صورت عمده و کنترلی از طریق بورس واگذار کند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، در راستای اجرای سیاست واگذاری بنگاه‌های زیرمجموعه بانک‌ها و تمرکز بانک‌ها بر روی عملیات تخصصی بانکداری به ویژه در مورد بانک‌های تخصصی در این زمینه بانک صنعت و معدن با ماهیت سهامی خاص قرار است 2 میلیارد و 958 میلیون و 261 هزار و 952 سهم از 4.5 میلیارد سهام پایه گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند را در بازار دوم معاملات بورس به صورت یکجا نقد و یا نقد و اقساط شامل 30 درصد نقد و مابقی اقساط طبق شرایط در روز شنبه 9 شهریور عرضه کند. قیمت پایه هر سهم 5890 ریال اعلام شده است.

پیش از این وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده بود بانک‌ها باید حتی‌الامکان از بنگاه‌داری دست کشیده و به کار تخصصی بانکداری بپردازند و همچنین رئیس کل بانک مرکزی نیز سیاست واگذاری بنگاه‌های زیرمجموعه بانک‌ها را دنبال می‌کند.

در نامه‌ای که از طرف حسین مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن آمده، اعلام شده است، بانک صنعت و معدن در نظر دارد 2.9 میلیارد سهام خود معادل 65.74 درصد از سهام این بانک در شرکت گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند با ماهیت سهامی عام را با لحاظ آخرین افزایش سرمایه شرکت با نماد بورسی وآتی از طریق بورس اوراق بهادار تهران به طور یکجا و نقد و یا نقد و اقساط به بالاترین قیمت پیشنهادی واگذار کند.

تاریخ عرضه این سهام 9 شهریور اعلام شده و شرایط واگذاری به صورت قیمت پایه برای عرضه هر سهم اعلام شده که به بالاترین قیمت پیشنهادی معامله خواهد شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد