گفتگو، یادداشت و نشست خبری

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید موادمعدنی در مصاحبه تصویری با معدن نیوز؛

طرح احیا معادن کوچک مقیاس درصورت اتمام ۳۵۰ معدن را تحت تاثیر قرار خواهد داد/ کارگروه استانی احیا معادن تاسیس می شود

طرح احیا معادن کوچک مقیاس درصورت اتمام ۳۵۰ معدن را تحت تاثیر قرار خواهد داد/ کارگروه استانی احیا معادن تاسیس می شود
پایگاه خبری معدن نیوز - وجیه اله جعفری مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در مصاحبه تصویری با معدن نیوز ضمن بیان اینکه همایش روز گذشته در قالب رونق تولید و احیا معادن کوچک و متوسط برگزار شد گفت: این طرح جزو طرح های اقتصادی مقاومتی است که از سال های گذشته نیز مطرح بوده است.
  بزرگنمايي:

مدیرعامل ایمپاسکو در گفت و گو با معدن نیوز تاکید کرد: به دنبال آن هستیم که معادن غیر فعال یا فعالی که قابل توسعه می باشند و حتی محدوده های اکتشافی را با سرمایه گذارانی که امکان تامین مالی داشته یا نیازمند مواد اولیه هستند یا از طریق صندوق بیمه فعالیت های معدنی یا بانک ها امکان تامین مالی آنها وجود دارد، تامین مالی نماییم.

وی ادامه داد: همچنین برای رفع مشکلات حقوقی و اداری آنان نیز شورایعالی معادن به شورای هماهنگی اختیار داده تا در قالب کارگران تخصصی مصوب نماید و در مسیر احیا آنها گرم برداریم.

جعفری خاطرنشان کرد: از 31 استان کشور اطلاعات 26 استان را دریافت کرده ایم که از این تعداد 14 استان تکمیل شدن است و 9 استان پایش شده است بدین معنا که می توان اولویت ها را برای آن استان ها مشخص نمود.

وی خاطرنشان کرد: کلونی های معدنی که به صورت تجمعی قرار دارند نیز در این طرح شناسایی شده اند تا طبق فراخوان های انجام شده فرآیند فرآوری به کنسرسیوم های مربوطه ارجاع شود. البته بسترهای سایت برای برقراری ارتباط میان تامین کنندگان و معدنکاران بایستی فراهم شود.

جعفری خاطرنشان کرد: در این همایش به دنبال آن بودیم که مجموعه ای که در فرآیند احیا معادن ذی نقش بودند نظیر مسئولین استان ها و کشوری و ذی نفعان مانند سرمایه گذاران و سرمایه پذیران و نیز انجمن ها حضور یابند.

وی با اعلام این خبر که یک کارگروه استانی تشکیل خواهد شد گفت: در این کارگروه ها به دنبال آن هستیم که مشکلات در آن حل و فصل گردد و در تلاشیم آنرا تشکیل دهیم.  

وی در خاتمه گفت: 4 معدن اکنون فعال شده که برای 113 نفر شغل ایجاد کرده است و 27 معدن آماده راه اندازی هستند و در بزمان 10 معدن فعال خواهد شد. در صورت فعال شدن کامل این طرح و تمامی پروژه ها، 350 معدن تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و مدار تولید خواهند شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد