بانک و بیمه

۳۰ درصد تسهیلات بخش صنعت و معدن پرداخت شده است

۳۰ درصد تسهیلات بخش صنعت و معدن پرداخت شده است
پایگاه خبری معدن نیوز- معاون وزیر صنعت گفت: بر اساس تصمیم وزارت صمت و موافقت هیأت دولت، مقرر شد تا ۴۰ درصد تسهیلات بانکی به بخش صنعت و معدن پرداخت شود، اما تا امروز تنها ۳۰ درصد به این حوزه اختصاص داده شده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، محسن صالحی‌نیا اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های مهم توسعه صنعتی، فعالیت و راه اندازی شهرک‌ها و نواحی صنعتی و نقش آفرینی بیشتر در تولید و صنعت کشور است.

وی افزود: گلستان، استانی در حال توسعه است که فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و مناسب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی می‌تواند منجر به ترغیب سرمایه گذاران و جذب بخش خصوصی برای فعالیت در این استان شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان این که وزارت صنعت، معدن و تجارت از واحد‌ها و طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالا حمایت می‌کند، اضافه کرد: سهم استان گلستان از این بخش 1.2 درصد کل طرح‌های کشور است که باید برای حفظ شاخص استان در توسعه صنعتی، نسبت به انجام برنامه‌های توسعه‌ای اقدام شود.

صالحی‌نیا با اشاره به این‌که در استان گلستان از لحاظ جذب تسهیلات رونق تولید آمار خوبی را شاهد هستیم، یادآور شد: کمبود نقدینگی، یکی از مشکلات جدی واحد‌های تولیدی برای ادامه فعالیت است که حمایت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و پرداخت تسهیلات می‌تواند علاوه بر ادامه حیات صنایع، به تولید، شکوفایی و بقای فرصت‌های شغلی منجر شود.

وی خاطرنشان کرد: همگامی دستگاه‎های اجرایی، به‎ویژه بانک‎ها، تأمین اجتماعی و ... در هماهنگی اقدامات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نقش مهمی دارد و موجب جذب منابع و اعتبارات بهتر خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز به اذعان صنعتگران اگر شرایط را برای تولید واحد‌ها فراهم کنیم، چه در داخل و چه برای صادرات مشکلی نخواهیم داشت، چنانکه در بازدید صبح امروز نیز بخش عمده‎ای از تولیدات واحد‌های صنعتی به صادرات اختصاص داشت که این نشان می‌دهد اگر به تولید رونق ببخشیم، بازار‌های بعدی آن هم ایجاد خواهد شد.

صالحی‌نیا تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال آن است که بر اساس افزایش نرخ نهاده‌های تولید و مواد اولیه، منابع و تسهیلات استان‌ها را برای تولید کنندگان افزایش دهد.

وی افزود: بر اساس تصمیم وزارت صمت و موافقت هیأت دولت، مقرر شد تا 40 درصد تسهیلات بانکی به بخش صنعت و معدن پرداخت شود، اما تا امروز تنها 30 درصد به این حوزه اختصاص داده شده که تحقق این هدف می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات ارزش افزوده، اشتغال و صادرات واحد‌های تولیدی را برطرف کند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: این سازمان برای کلینیک‌های صنعتی و خوشه‌های کسب و کار امسال دو برابر سال قبل اعتبار پیش‌بینی و درنظر گرفته و سهم هر استان در این بخش مشخص شده تا در جهت استفاده بهینه هزینه شود.

صالحی‌نیا به حادثه سیل گلستان در آغاز سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: 10 روز قبل دولت مصوبه تأمین هزینه‌های واحد‌های تولیدی آسیب دیده از سیل را ابلاغ کرد که سهم استان گلستان از مجموع این اعتبارات 1050 میلیارد ریال با نرخ کارمزد بسیار پایین است و واحد‌های تولیدی و صنعتی آسیب دیده از سیل می‌توانند از این مصوبه و اعتبارات این بخش بهره‎مند شوند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد