سنگ آهن و ذغال سنگ

بهای سنگ آهن برای سومین روز متوالی کاهشی شد/ کاهش شدید ارزش یوان در مقابل دلار قیمت سنگ آهن را کاهش داد

بهای سنگ آهن برای سومین روز متوالی کاهشی شد/ کاهش شدید ارزش یوان در مقابل دلار قیمت سنگ آهن را کاهش داد
پایگاه خبری معدن نیوز - امروز (چهارشنبه ۱۶ مرداد معادل ۷ آگوست) برای سومین روز متوالی بهای سنگ آهن در بورس کالای دالیان سقوط کرد چراکه تقاضا برای محموله های دریایی به دلیل کاهش شدید ارزش یوان در مقابل دلار آمریکا کم شده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، امروز قرارداد سنگ آهن برای تحویل در ماه ژانویه سال آینده پس از رسیدن به اوج 701 یوان، با 4.3 درصد یا 30.5 یوان کاهش به 667.5 یوان رسید.

این کاهش نرخ به علت نرخ ثابت اعلام شده توسط بانک مرکزی خلق چین PBOC که امروز مرجع قیمت گذاری یوان را 6.9996 دلار اعلام کرد که ضعیف تر از انتظار بازار می باشد، ایجاد شد.

بهای فروش فوری سنگ آهن همچنان با افزایش تنش های تجاری میانی آمریکا و چین رو به کاهش است.

این تضعیف نرخ یوان سبب افزایش هزینه های ارزی کارخانجات چینی در خرید محموله های دریایی (سنگ آهن، کنسانتره و گندله) آن هم در زمان کاهش حاشیه سود فولادسازان شده است.

به نظر می رسد اختلاف تجاری میان دو ابر قدرت جهان، به سمت جنگ ارزی پیش رود زیرا آمریکا چین را به دلیل کاهش شدید ارزش پول ملی خود یعنی یوان در برابر دلار یک شیاد و کنترل کننده ارزی معرفی کرده است.

هزینه های ارزی بالا، خریداران چینی را از خرید محموله های دریایی به جهت حاشیه سود پایین فولاد باز داشته است.

شنیده می شود بسیاری از کارخانجات به دنبال سنگ آهن عیار پایین برای مخلوط کردن با سنگ های با عیار بالا جهت استفاده در کوره بلند هستند و لذا تقاضا برای سنگ آهن عیار بالا کاهشی است.

برخی خریداران تصمیم گرفته اند که پس از تضعیف اخیر نرخ یوان در مقابل دلار جهت خرید محموله های دریایی جدید سکوت کنند و منتظر بمانند تا یوان در بازارها به ثبات بیشتری برسد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد