بانک و بیمه

مدیر کل دفتر بهره برداری معادن وزارت صمت تاکید کرد؛

لزوم همراهی بانک ها با بهره برداران معادن در ارائه تسهیلات

لزوم همراهی بانک ها با بهره برداران معادن در ارائه تسهیلات
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیر کل دفتر بهره برداری معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بانک ها باید با بهره برداران معادن در ارائه تسهیلات همراهی کنند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، کاووس قاسمی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: طبق ماده 9 قانون معادن، بانک ها موظفند پروانه بهره برداری را به عنوان وثیقه بپذیرند اما هنوز اقدامی نشده است.

وی ادامه داد: صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی این رسیک را پذیرفته است و با همه این شرایط، بانک ها رغبتی برای ارایه تسهیلات ندارند.

مدیر کل دفتر بهره برداری معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: بهره برداران معدن در کشور ما حمایت مالی نمی شوند و به دلیل محدودیت منابع مالی، تسهیلات بیشتر به معادن زغال سنگ پرداخت می شود.

وی ادامه داد: بانک ها به طور کلی درحد انتظار با بخش معدن همراه نیستند و ریسک آن را نمی پذیرند.

قاسمی با اشاره به پایین بودن عمق اکتشافات معدنی گفت: عمق اکتشافات معدنی در کشور ما زیر 50 متر است در حالی که متوسط اکشتاف عمقی در جهان، بیش از 250 متر است.

وی افزود: برای رسیدن به این عدد، نیاز به سرمایه گذاری داریم. در حال حاضر به ذخایر نزدیک به زمین اکتفا کرده ایم در حالی که توان اکتشافی ما بالاتر است.

مدیر کل دفتر بهره برداری معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در بهره برداری از ذخایر موجود آهن، موفق عمل کرده ایم، تصریح کرد: طی سال 95 حدود 17 میلیون تن صادرات سنگ آهن صورت گرفته اما اکنون به کمتر از 7 میلیون تن رسیده است.

وی با بیان اینکه اکنون، در حال حرکت به سمت زنجیره ارزش و کاهش صادرات خام سنگ آهن هستیم، اظهار داشت: در زمینه فولاد، کاشی و سیمان بسیار موفق بودیم و در سایر صنایع دارای مزیت نظیر سرب و روی و مس، بخش خصوصی وارد شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد