اخبار استان ها

برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های فصلی یزد ممنوع است

برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های فصلی یزد ممنوع است
پایگاه خبری معدن نیوز- محمدرضا بشیری در شورای فنی استان با اشاره به بررسی گزارش سیل آب اوایل سال جاری که در دستور کار این شوراست از شناسایی ۱۳۰ نقطه بحرانی برای لایروبی رودخانه‌ها با اولویت مناطق مسکونی و جمعیت بالا خبر داد. وی ادامه داد: بنابر اعلام شرکت آب منطقه ای حدود ۲۱۰۰ کیلومتر رودخانه‌های فصلی در استان نیازمند مطالعه و ساماندهی است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، این مسئول گفت: براساس مصوبه شورای فنی مقرر شد اقدام‌های لازم توسط شرکت آب منطقه ای با همکاری دستگاه‌های ذیربط برای جلوگیری از تصرف حاشیه رودخانه‌ها و رفع خطرهای ناشی از سیل آب صورت گیرد.
بشیری با اشاره به نقش منفی زیست محیطی برداشت شن و ماسه و تخریب بستر و حریم رودخانه‌ها گفت: براساس مصوبه شورای فنی تاکید شد از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به هیچ وجه معدن رودخانه ای جدید، واگذار نشود و مجوزهای موجود تمدید نشود و با معادن کوهی جایگزین شود.
مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد با اشاره به گزارش شهرداری یزد در خصوص دفع روان آب از سطح شهر ادامه داد: از سال 92 طرح دفع روان آب در دستور کار شهرداری قرار گرفت و مطالعات فاز صفر و یک آن انجام شد اما روند کار به دلیل هزینه‌های زیاد و کمبود بودجه متوقف شده است.
بشیری خاطر نشان کرد: در این رابطه مقرر شد قبل از شهریورماه جاری با شناسایی نقاط بحرانی که قبلا صورت گرفته است، اقدام‌های لازم برای رفع این مشکل انجام شود.
وی افزود: بستر مسیل رودخانه مرکزی شهر یزد برای جمع آوری روان آب‌های اصلی سطح شهر در دستور کار شهرداری قرار دارد و اقدام‌های لازم در حال اجراست و 400 متر اولیه این رودخانه به اتمام رسیده است.
در این نشست همچنین مقرر شد توسط شرکت آب منطقه‌ای با همکاری دفتر فنی استانداری، راه‌های قانونی آزادسازی مسیر رودخانه شهر بررسی و نتیجه به دبیرخانه شورای فنی استان منعکس شود.
استان یزد دومین تولید کننده معدنی و یکی از سه استانی است که بالاترین میزان کشف‌های معدنی کشور را به خود اختصاص داده و در حوزه اشتغال معدنی هم جزو استان‌های برتر است.
حدود 12 هزار نفر به صورت مستقیم در معادن استان یزد اشتغال دارند و با وجود 545 معدن دارای پروانه بهره برداری، این استان رتبه دوم کشور را در ذخیره معدنی و رتبه نخست را در تنوع مواد معدنی به خود اختصاص داده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد