فولاد و آهن

اظهار نظر مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در گفت‌و‌گو با معدن نیوز درباره بخشنامه قیمت مجاز ثبت سفارش الکترود گرافیتی؛

بخشنامه اخیر عطف به ماسبق نمی شود و از ۲۰ مرداد قابلیت اجرایی دارد/ واحدهای مصرف کننده الکترود برای ۶ ماه مصرف خود خرید نمایند

بخشنامه اخیر عطف به ماسبق نمی شود و از ۲۰ مرداد قابلیت اجرایی دارد/ واحدهای مصرف کننده الکترود برای ۶ ماه مصرف خود خرید نمایند
پایگاه خبری معدن نیوز - سیف اله امیری، مدیرکل دفتر صنایع معدنی و مشاور معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت درباره بخشنامه تعیین قیمت برای ثبت سفارش الکترود گرافیتی به معدن نیوز گفت: این نامه در تاریخ ۲۰ مردادماه ۹۸ از سوی معاونت معدنی وزارت صمت صادر شده است. با توجه به اینکه ثبت سفارشات در استان ها برای الکترود گرافیتی رویه خاصی از نظر قیمتی نداشته و از طرفی به دلیل کاهش قیمت الکترود گرافیتی در داخل کشور، این بخشنامه ابلاغ شده است.
  بزرگنمايي:

امیری به معدن نیوز اظهار داشت: این نامه از تاریخ 20 مرداد ماه اجرایی خواهد بود و به خریدهای قبلی باز نمی‌گردد و عطف به ماسبق نمی‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: معاونت محترم امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در رونوشت نامه عنوان کردند که واحدهای مصرف‌کننده الکترود گرافیتی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که حداقل برای 6 ماه مصرف خود الکترود خریداری کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

امیری با اشاره به افزایش قیمت الکترود گرافیتی در سال گذشته با توجه به نوسانات ارزی گفت: در ابتدای ثبت سفارشات در سال گذشته با توجه به شرایط فولادهای کشور که نبود الکترود گرافیتی در حقیقت مانع از تولید فولاد می‌شود، قیمت الکترود گرافیتی با توجه به نوسان ارز از مرز 22 تا 25 هزار یورو نیز عبور کرد. از آن پس تصمیم گرفتیم که راهکاری جهت حل مشکلات فولادسازان در جهت تامین الکترود گرافیتی اتخاذ کنیم.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت ادامه داد: برای این منظور به تمامی تولیدکنندگان و تجاری که شرایط واردات را داشتند مجوز دادیم پس از انعقاد قرارداد با واحدهای تولیدی نسبت به واردات اقدام نمایند. از اینرو خوشبختانه با واردات تولیدکنندگان و تجار، مقداری الکترود وارد کشور شد تا اینکه به مرور زمان به دلیل کاهش و ثبات نرخ ارز و کاهش نوسانات ارزی با مدیریت خوب معاونت امور معادن و صنایع معدنی جناب آقای دکتر سرقینی قیمت الکترود گرافیتی کاهش یافت.

به گفته وی معاونت معدنی وزارت صمت در طی سفری به چین قیمت این محصول را در طی توافقی متعادل کرد و قیمت را کاهش داد. مجددا چینی‌ها به ایران آمدند و طی نشستی که با معاونت معدنی وزارت صمت داشتند قیمت بشرح ذیل کاهش یافت. قیمت الکترود گرافیتی برای سایز 700 بین 9500تا 9000یورو، سایز 600 بین 9000 تا 8500 یورو،سایز 550 بین 5000 تا 4500 یورو، سایز 500 حدود 4500 تا 4000 یورو و برای سایز زیر 500 بین 4000 تا3000 یورو قرارداد منعقد نمودند و طی این بخشنامه به سراسر سازمان استانها جهت ثبت سفارش ابلاغ شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد