فولاد و آهن

در چهارماهه نخست سال 1398؛

صادرات فولاد با تکلیف عرضه در بورس کالا ۱۲ درصد کاهش یافت/ حجم صادرات بزرگان فولادی به ۲.۲ میلیون تن رسید/ مازاد عرضه افت ۲۰ درصدی قیمت های داخلی نسبت به صادراتی را رقم زد

صادرات فولاد با تکلیف عرضه در بورس کالا ۱۲ درصد کاهش یافت/ حجم صادرات بزرگان فولادی به ۲.۲ میلیون تن رسید/ مازاد عرضه افت ۲۰ درصدی قیمت های داخلی نسبت به صادراتی را رقم زد
پایگاه خبری معدن نیوز - موضوع تکلیف عرضه فولاد در بورس کالا با تعیین کف عرضه ازنظر فعالان این بخش به‌عنوان عاملی است که افت ۱۲ درصدی صادرات را در چهارماهه نخست امسال، نسبت به مدت مشابه به دنبال داشت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، بررسی آمار 10 شرکت بزرگ فولادساز در دوره فروردین تا تیرماه امسال گویای آن است که درمجموع 2 میلیون و 241 هزار و 326 تن صادرات انجام شد که در مقایسه با چهارماهه پارسال نزول 12 درصدی رقم خورد.
آمار شرکت‌های ذوب‌آهن، فولاد مبارکه، خوزستان، هرمزگان، خراسان، بناب، چادرملو، کاوه جنوب، آلیاژی و اکسین نشان می‌دهد که درمجموع تیرماه امسال 620 هزار و 589 تن صادرات داشتند که نسبت به ماه مشابه در سال گذشته کاهش 13 درصدی را ثبت کرد.
فعالان بخش فولاد، مسئله الزام به رعایت کف عرضه فولادسازان در بورس کالا را عاملی می‌دانند که در شرایط فعلی افت صادرات را موجب شده و مازاد عرضه داخلی هم افت 20 درصدی قیمت‌ها نسبت به قیمت‌های صادراتی (فوب) را به دنبال داشته است.
انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نیز در سه‌ماهه امسال آمار داده بود که مجموع صادرات فولاد میانی (خام) به رقم یک‌میلیون و 425 هزار تن رسید که نسبت به یک‌میلیون و 854 هزار تن عملکرد سه‌ماهه نخست 97 کاهش 23 درصدی ثبت شد اما درزمینهٔ صادرات محصولات تفاوت وجود داشت، به‌گونه‌ای که در بخش محصولات 758 هزار تن صادرات در سه‌ماهه ابتدایی 98 انجام شد که در مقایسه با 633 هزار تن عملکرد سه‌ماهه نخست سال 97 رشد 20 درصدی داشت.
براساس آمارهای سه‌ماهه ابتدایی امسال، نزدیک به 90 درصد صادرات مربوط به سه قلم بود (فولاد میانی (خام) با سهم 59.2 درصدی، میلگرد با 19.9 درصدی و آهن اسفنجی با 9.3 درصد) و بقیه سهم خرد داشتند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد