آلومینیوم و مس

دولت شیلی حمایت از صنایع معدنی را در اولویت کار خود قرار داد/ آسیب شدید اقتصاد شیلی از کاهش قیمت های مس در بازارهای جهانی/ طرح ۶۰۰ میلیون دلاری شیلی با هدف رونق بخشیدن به اقتصاد

دولت شیلی حمایت از صنایع معدنی را در اولویت کار خود قرار داد/ آسیب شدید اقتصاد شیلی از کاهش قیمت های مس در بازارهای جهانی/ طرح ۶۰۰ میلیون دلاری شیلی با هدف رونق بخشیدن به اقتصاد
پایگاه خبری معدن نیوز- وزیر دارایی شیلی طرح ۶۰۰ میلیون دلاری محرک اقتصادی را با هدف رونق بخشیدن به اقتصاد این کشور که بزرگ‌ترین تولیدکننده مس در دنیا به شمار می‌آید و هم‌اکنون، به‌دلیل کندی مشاهده‌شده در صنعت معدنکاری و افزایش تنش‌های تجاری، تحت‌فشار قرار دارد، ارائه داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، فلیپ لاراین باسکونان (Felipe Larraín Bascuñán) وزیر دارایی شیلی همچنین گفت: دولت راست‌گرای این کشور برنامه‌ریزی کرده تا سال 2020 بودجه را از بخش‌های دیگر کشور گرفته و به ساخت جاده، مسکن ارزان، مراقبت‌های بهداشتی و پروژه‌های آب تزریق کند.
وی به خبرنگاران گفت: جنگ‌های تجاری شدیدتر شده و شیلی نیز از اثرات آن مصون نخواهد بود.
شیلی که تقریباً یک‌سوم مس جهان را تولید می‌کند از افت قیمت‌های جهانی فلز سرخ دچار آسیب شدید شده است. باران‌های شدید در بیابان‌های شمالی شیلی که محل احداث بسیاری از معادن این کشور است، نزاع‌های کارگران و خشکسالی در منطقه اصلی کشاورزی نیز خسارت‌های زیادی به بار آورده است.
وزیر دارایی کشور شیلی همچنین افزود: 63 میلیون دلار برای پروژه‌های آبیاری با هدف کمک به کاهش اثرات خشکسالی در مرکز شیلی که منطقه‌ای غنی از تاکستان‌ها و سایر تولیدات باغی است، اختصاص یافته است.
مقامات شیلی بارها و بارها انتظارات خود از رشدِ سال 2019 را کاهش داده‌اند و این مسئله دولت این کشور را وادار کرده است تا طی چند ماه گذشته، 3 میلیارد دلار پروژه‌های جدید به‌منظور تحریک فعالیت‌های اقتصادی به اجرا گذارد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد