طلا و نقره

افزایش قیمت طلا در پی تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین

افزایش قیمت طلا در پی تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین
پایگاه خبری معدن نیوز- قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین که تقاضا برای خرید دارایی‌های امن را تقویت کرد، افزایش یافت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.4 درصد رشد کرد و به 1525 دلار و 86 سنت رسید. قیمت طلا روز جمعه به 1517 دلار و 11 سنت رسیده بود که پایین‌ترین قیمت در یک هفته گذشته بود.
در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.4 درصد افزایش، به 1535 دلار و 10 سنت رسید. قیمت طلا هفته گذشته 0.5 درصد کاهش نشان داد اما برای ماه اوت بیش از شش درصد رشد ثبت کرد.
واشنگتن از روز یکشنبه وضع تعرفه 15 درصدی روی واردات کالاهای چینی شامل کفش، ساعت‌های هوشمند و تلویزیون‌های صفحه تخت را آغاز کرد. همزمان پکن نیز وضع تعرفه‌های جدیدی روی واردات نفت آمریکا را آغاز کرد.
به گفته دنیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، واقعیت جنگ تجاری با اجرای دور جدیدی از تعرفه‌ها در روزهای اخیر باعث شد بازارها در معاملات صبح امروز در وضعیت ریسک‌گریز باقی بمانند. سطح بالایی از بدبینی وجود دارد و معامله‌گران مایلند پیش از هرگونه خوش‌بینی نسبت به پیشرفت مذاکرات آمریکا و چین، از سرگیری مذاکرات دو طرف را که ممکن است نتایج مثبتی به همراه داشته باشد مشاهده کنند.
بر اساس گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، اعلام کرده که مقامات هر دو طرف اواخر ماه جاری برای مذاکرات تجاری دیدار خواهند کرد. تشدید جنگ تجاری میان بزرگترین اقتصادهای جهان و نگرانی‌ها نسبت به رکود اقتصاد جهانی باعث شد قیمت هر اونس طلا در اوت بیش از 100 دلار افزایش پیدا کند. در این بین، شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ روز دوشنبه 0.1 درصد افت کرد و همزمان بازارهای سهام جهانی نیز عقب‌گرد پیدا کردند.
به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا همچنین عقبگرد به سطح 1497 دلار را هدف گرفته است. در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.1 درصد رشد کرد و به 18 دلار و 36 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.7 درصد افزایش یافت و 936 دلار و 94 سنت معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با 0.4 درصد افزایش، در 1537 دلار و 46 سنت ایستاد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد